Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Marlboro fotballag

kongen

kongemedlem
Hvis jeg ville starte et fotballag, og fikk tillatelse fra Marlboro, ville staten hatt noen problemer med at jeg kalte fotballaget for Marlboro? Det samme med Betsafe, Carlsberg og Smirnoff. Selv om det er forbudt å markedsføre tipping, røyk og alkohol i Norge, så er jo ikke dette reklame, det er et navn på et sportslag..?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Problemet er dessverre at det er staten selv som definerer hva som er reklame for uhumske elementer, og dermed er et slikt navn garantert å bli/være forbudt i Norge.
 

xdex

Medlem
Er ikke sikkert det er lovlig selv om de gjør det :)

Virker svært rart og kjøre rundt med betsson reklame på bilen, uten at det skal være lovlig. Da mener jeg ikke en liten logo, men full branding rundt hele bilen. Ser denne bilen kjøre rundt fra og til jobb nesten hver dag, om det ikke var lovlig, hadde denne vært stoppet for lengesiden. Spesielt med tanke på alle de kontrollene jeg har kjørt gjennom denne sommeren!

Hvis noen vet noe om dette, hadde det vært kult å vite om det er tilfelle, at privatpersoner kan reklamere for det som passer dem..
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Spesielt med tanke på alle de kontrollene jeg har kjørt gjennom denne sommeren

Nå er det nok relativt få kontroller på veiene fra Lotteritilsynet, gud skje lov. Håper for all del at politiet prioriterer andre ting.
 

xdex

Medlem
Nå er det nok relativt få kontroller på veiene fra Lotteritilsynet, gud skje lov. Håper for all del at politiet prioriterer andre ting.

Dem tar vel alt uansett? er vel ikke lotteritilsynet som kontrollerer ulovlig reklame på kjøretøy! Må vel strengt tatt være vegvesenet eller politiet.. Når dem kan stoppe rånere på grunn av for mye dilldall hengende i frontruta, eller på grunn av sotete ruter foran burde jo dette også vært grunnlag nok. Alt for å få inn litt ekstra penger..
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen

kongen

kongemedlem
Hva hvis Petter Northug skiftet navn til "Smirnoff Ice" under skisessongen og skiftet tilbake etter sesongslutt? Da ville de sagt på NRK etter 5-mila under ski-vm; Verdensmesteren er Smirnoff Ice. Ville staten hatt noen problemer med dette?

Kanskje han burde skifte navn til "Coop Extra" under skisessongen, hva kunne skiforbundet gjøre med dette?
 
Topp