Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Max bids påvirkning på Quality score i Adwords

appelsin

Medlem
Jeg har tenkt på en sak angående QS og maks. bud:

Når man legger opp en annonse, vil man i utgangspunktet ha ganske lav QS (5-6), mens etter hvert som tiden går og folk klikker på annonsen og du får høy CTR, vil jeg tro at QS stiger.

La oss si at man byr 0,32 kr for en annonse som kommer langt ned (ikke på førstesiden en gang). Dette gjør at annonsen ikke har noen CTR, som er med på å bestemme QS. Hadde jeg bydd 10 kr, og kommet på førstesiden, og brukerne synes at annonsen var interessant (høy CTR), ville dette medført høyere QS, og lavere gj.sn. CPC.

Er det flere her som tror at max. bud styrer QS?
 

kongen

kongemedlem
Nei, jeg tror ikke max bud styrer QS, da man kan få QS 10 fra starten av med en god annonse.
 

testdriver

Ha det bra..
Nei, på for eksempel sjetteplass er kravet til CTR lavere enn på andreplass, så det går nok ikke an å kjøpe seg til god QS. Google bruker all mulig statistikk til å sette QS. Den algoritmen er nok ikke såpass enkel.
 
Topp