Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Medgrunder søkes til å starte nettbasert mikrolager

gluttonic

New Member
Hei dette er en ide jeg har tenkt mye på. Trenger en medgrunder som blir like engasjert i prosjektet som meg.
Ideen er hentet fra ett utenlandsk konsept som har hatt stor suksess.


Jeg er sikker på at det vil gjøre det bra i Norge også. Har laget ett budsjett og vet om en potensiell investor. Kapitalbehovet er ca 500 000. For mer informasjon og presentasjon av forretningsplan send meg en email(gluttonic@gmail.com)

mvh Jørn(grunder)
 

xdex

Medlem
Jeg forstår at det kan være vanskelig å skaffe seg partnere eller "med-grundere" for første gang, og her bommer du veldig. Det er alt for mange spørsmål som reiser seg i henhold til ønsket ditt, gi oss mer informasjon.

Jeg tar meg ikke tid til å sende noe e-post, men fortell oss gjerne mer i innlegget. Hvem du er, hvor mye kapital du selv stiller opp med, mer om prosjektet etc. Hvem er du? er du bare en ide fyr? Har du nettverk til prosjektet? Hva stiller du selv opp med? Hvilken erfaring har du relatert til prosjektet? Har du relevant utdanning? Har du kjennskap til å drive et selskap? Listen er lang, og dette er svært standard spørsmål. Ofte får du en sjanse til å introdusere noe, ikke la den gå fra deg med å ikke fortelle hva du faktisk ønsker og kan.

En stusselig gmail-konto og "krav" om 500.000 er helt uinteressant for de fleste. Spesielt når det ikke en gang nevnes hva "mikrolager" er. Gi oss i det minste en selling pitch, vær litt mer åpen.

En klok angel investor sa en gang,
Du skal bruke tiden din på oss, vi skal ikke bruke tiden vår på deg.
 
Sist redigert:

HPF

Medlem
Spesielt når det ikke en gang nevnes hva "mikrolager" er.
Antagligvis noe som er enda mindre enn et minilager....et skap elns. Kanskje det har noe med delingsøkonomi å gjøre, en nettside der folk leier ut ledig skap- og skuffeplass :)

Gi oss i det minste en selling pitch, vær litt mer åpen.
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1727870&p=23307998
Hvis salespitchen inneholder ord som yachten og Bahamas så kan du regne med konseptet er i nær familie med T5PC og WGI......skjønt, salespitchen sier ingenting om hva det er, det får du nok først greie på etter du har signert konfidensialitetsavtalen (som sikkert gir deg mange andre forpliktelser også).
 

gluttonic

New Member
" Jeg forstår at det kan være vanskelig å skaffe seg partnere eller "med-grundere" for første gang, og her bommer du veldig. Det er alt for mange spørsmål som reiser seg i henhold til ønsket ditt, gi oss mer informasjon.

Jeg tar meg ikke tid til å sende noe e-post, men fortell oss gjerne mer i innlegget. Hvem du er, hvor mye kapital du selv stiller opp med, mer om prosjektet etc. Hvem er du? er du bare en ide fyr? Har du nettverk til prosjektet? Hva stiller du selv opp med? Hvilken erfaring har du relatert til prosjektet? Har du relevant utdanning? Har du kjennskap til å drive et selskap? Listen er lang, og dette er svært standard spørsmål. Ofte får du en sjanse til å introdusere noe, ikke la den gå fra deg med å ikke fortelle hva du faktisk ønsker og kan.

En stusselig gmail-konto og "krav" om 500.000 er helt uinteressant for de fleste. Spesielt når det ikke en gang nevnes hva "mikrolager" er. Gi oss i det minste en selling pitch, vær litt mer åpen.

En klok angel investor sa en gang,
Du skal bruke tiden din på oss, vi skal ikke bruke tiden vår på deg."

Dette var ett konkret og bra svar til mitt tilsynelatende skivebomsinnlegg. La meg svare deg uten å bruke ord som "bahamas" og "yacht" :). For det første er ikke dette en salgspitch for potensielle investorer. Intensjonen min er å komme i kontakt med andre erfarne grundere og lufte konseptet. Konseptet er ikke mitt en gang. Det er ett utenlandsk konsept som ikke har kommet til Norge enda. Jeg har ingen copyright på annet enn det jeg har arbeidet med som er budsjett og forretningsplan.

Jeg er ikke redd for at andre skal stjele konseptet da dette krever mye for å sette igang med. Når det er sagt skal jeg ikke si for mye her. Mitt navn er Jørn Roar Troøyen og er 36 år. Har ingen relevant utdannelse i forhold til dette og har ingen erfaring med oppstart av selskap. Set må sies at min stefar startet og drev ett vellykket minilager.

En gang må man jo begynne og dette er noe jeg har veldig lyst til å drive med. Har ikke noe startkapital å stille opp med, og det er ikke noe "kapitalkrav" i forhold til potensielle medgrundere heller. 500 000 er bare ett estimat og det gjelder investorene.
Det jeg har er en urokkelig tro på konseptet fordi det har allerede hatt stor suksess i England.

Ideen i ett nøtteskall er å konkurranseutsette minilagrene ved å tilby fri frakt(elvarebil), grønn profil, penger spart, en enkel digital løsning(nettside og senere app) og viktigst av alt "betaling per eske" istedetfor den "per bod og selvbetjent" løsningen som er enerådende i lagerbransjen i Norge.

mvh Jørn






 
Bli litt klokere. Hm, hadde jeg vært deg ville jeg sett om jeg kunne fått en avtale med noen som har lagringsplass. Fortsatt ikke helt sikker på hvordan dette vil fungere, men tror faktisk ideen vil kunne fungere greit med mange som trenger å lagre litt i en liten periode. Og spesielt om man kan hente og levere er det selvfølgelig pluss.
 
Topp