Kjapp og trygg hosting for Wordpress

merkevarenavn, domene navn med mer

caver911

Medlem
Hei
Jeg har registrert et domene som jeg har tenkt til å bruke til en internetttjeneste. Dette domenenavnet er til en faktisk persons navn, denne personen har søkt om merkevare rettigheter, søknaden er under behandling. Så merkenavnet er ikke registrert ennå.

Spørsmålet er om jeg kan bruke domenet...umiddelbare svaret er nei, men det er mange klasser de søker i og denne ene er klasse 38 telekommunikasjon. For eksempel hvis jeg lager en e-posttjeneste vil dette stride med følgende merkevarenavn beskyttelse. Såvidt jeg kan se så er kommunikasjon med e-post ikke dekket.

38 Telekommunikasjon; tilgjengeliggjøring av et online forum for deling av informasjon, fotografier, lyd- og videoinnhold og dokumenter, sende og motta meldinger, herunder sms, mms, interne meldinger og popup's, for utveksling av informasjon, chatte, lage blogger; tilgjengeliggjøring av software applikasjoner, herunder App's for smarttelefoner og lesebrett.

9 Datamaskinprogram; innregistrert på databærere, nedlastbar software i form av App's; nedlastbar software via internett og trådløse innretninger; dataspillprogrammer; skjermbildedata innregistrert på dataprogrammer; grensesnittenheter for datamaskiner
 

zapotek

Medlem
Når du skriver personens navn. Mener du da bare etternavn, eller fornavn og etternavn?

Eksempel: Cruise.com eller TomCruise.com?
 
Topp