Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Midtstille meny og innhold

Har ikke sett URL-en så jeg vet ikke om det er tilfelle her, men gjorde akkurat en pussig oppdagelse som kanskje kan være relatert til dette.

Jeg forsøker å lære meg JavaScript og har i den forbindelsen enkle HTML-dokumenter lagret lokalt. Jeg bestemte meg for at dokumentet ville være litt mer givende å jobbe med dersom jeg slengte inn litt CSS slik at det ble litt vakrere å se på, og da la jeg blant annet inn en wrapper-div med margin: auto;.

Denne nektet plent å virke (iallefall i Internet Explorer 7, som er den eneste nettleseren jeg har tilgang på på denne PC-en) -- til tross for at CSS-koden var nøyaktig den samme som jeg bruker på etablerte nettsider. Wrapperen fikk alle farger og padding og slikt som den skulle ha, men den ville ikke midtstille seg, den la seg i venstre kant av siden.

Det jeg etterhvert oppdaget, var at ettersom dette var et raskt dokument jeg hadde slengt sammen bare for å teste ting, hadde jeg ikke giddet å legge til doctype-informasjon. Da jeg la til denne, hoppet wrapperen ut til midten av siden med en gang.

Jeg aner ikke *hvorfor* dette fungerte, men dersom dokumentet ditt mot formodning ikke har doctype-deklarasjon, kan du jo sjekke om ting virker når du legger den til. Det fungerte iallefall for meg.

EDIT: Men følg michaelos tips først. margin: auto har selvsagt ingen mening for bokser uten angitt bredde.
 
Sist redigert:
Topp