Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mikrojobb 2.0

mrborgen

Medlem
Hei folkens!

Noen av dere kjenner sikkert til Mikrojobb.no. Vi startet opp i oktober 2011 og har siden det vokst til drøyt 1100 medlemmer. På nettsiden kan man selge små tjenester mellom femti og tusen kroner. Man kan selge hva som helst, kun fantasien setter grenser. Og loven da.

Vi er i disse dager i gang med å bygge Mikrojobb 2.0 og ønsker så mange tilbakemeldinger som mulig fra kjøpere, selger, ikke-brukere og fremmede. Hvem om helst, med andre ord.

Jeg kan avsløre at vi planlegge å gjøre det enklere å etterlyse jobber, noe flere har fortalt de kunne trengt å gjøre. I tillegg skal vi gjøre en del jobber mer standariserte, slik at det blir enklere for kjøpere å navigere seg gjennom jobbene og vite hva man får for pengene, helt nøyaktig.

Vi tenker også på å integrere oss tettere opp mot Facebook, særlig Facebook Login. Bør vi for eksempel også gi muligheten til å la folk logge seg inn med Gmail eller Twitter?

Hva med designet? Noen som syns det bør bli mer "seriøst"?

All ris og ros tas imot med glede?

Mvh
Per
Mikrojobb.no
 

Erlend

Medlem
Mye å sette fingern på, men en ting jeg synes dere burde bli flinkere til er å variere anbefalte jobber mye mer. Designet er jo standard slike sider aka kjedelig.
 

hvaer

Medlem
Jeg har lest her inne at det er en som ikke fikk ut noen penger. Hvis det stemmer, så kan det bli både 10.0 og 20.0 uten at jeg kommer til å bruke dere.
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Jeg har lest her inne at det er en som ikke fikk ut noen penger. Hvis det stemmer, så kan det bli både 10.0 og 20.0 uten at jeg kommer til å bruke dere.

Jeg har hørt at for mye fisk gjør deg dårlig. Broren til faren til dama mi sa det, og han er redaktør i nyhetspeilet, så da må det være riktig.

Hvaer det for piss du serverer? Kan du underbygge det? Det kan godt være han har en dårlig tjeneste, men "jeg har hørt" er litt for lite til å dømme utifra.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har hørt at for mye fisk gjør deg dårlig. Broren til faren til dama mi sa det, og han er redaktør i nyhetspeilet, så da må det være riktig.

Hvaer det for piss du serverer? Kan du underbygge det? Det kan godt være han har en dårlig tjeneste, men "jeg har hørt" er litt for lite til å dømme utifra.

Leste det samme som hvaer.
Det kan jo selvsagt være en konkurrent av mikrojobb som skrev dette med hensikt, men en slik uttalelse kan ødelegge mye.
 

timepoint

Medlem
Annonser for småjobber

Hei.

Liker siden deres veldig godt, og er er bra alternativ til Freelancer.com

Jeg tror dere kunne tjent mye på å profilere dere litt med bannere.
Jeg ser dere tjener penger på transaksjonene, så ... vet ikke om dere gjør dette nå.
Men kjør 2 ppc kampanjer.

1 som retter seg mot de som vil jobbe, småjobber, deltidsjobb, jobbe hjemmefra osv.

1 som retter seg mot de som søker på seo, markedføring, skriving, osv.
 

hvaer

Medlem
Jeg har hørt at for mye fisk gjør deg dårlig. Broren til faren til dama mi sa det, og han er redaktør i nyhetspeilet, så da må det være riktig.

Jeg skrev spesifikt at jeg hadde lest det her inne, ikke at mora til bestemora til fandens oldemor er den som avgjør om folk kommer til himmelen eller helvete.

Hvaer det for piss du serverer? Kan du underbygge det? Det kan godt være han har en dårlig tjeneste, men "jeg har hørt" er litt for lite til å dømme utifra.

For min del er 1 dårlig uttalelse nok til ikke å bruke noen, skriftlig eller muntlig. Det finnes alternativer til det aller meste, og om jeg har hørt 1 dårlig uttalelse om noe, og jeg ikke har hørt noe positivt om dem, så velger jeg IKKE å bruke dem. For mikrojobb sin del, så er det eneste jeg har hørt, den dårlige uttalelsen. Så om ikke mrborgen ønsker å dementere det i denne tråden, så velger jeg å tro at brukeren som skrev det, faktisk har sitt på det tørre.

Svar 4 og 8 i denne tråden:
https://www.webforumet.no/forum/generell-business/17480-s-ker-etter-sm-jobber.html

Jeg ber dog om at hvis du ønsker å debattere dette videre, så start en ny tråd, for selv om jeg ikke ønsker å benytte meg av deres tjenester, så har jeg heller ikke noe ønske om å ødelegge tråden hans fullstendig.
 

zapotek

Medlem
Jeg skrev spesifikt at jeg hadde lest det her inne, ikke at mora til bestemora til fandens oldemor er den som avgjør om folk kommer til himmelen eller helvete.



For min del er 1 dårlig uttalelse nok til ikke å bruke noen, skriftlig eller muntlig. Det finnes alternativer til det aller meste, og om jeg har hørt 1 dårlig uttalelse om noe, og jeg ikke har hørt noe positivt om dem, så velger jeg IKKE å bruke dem. For mikrojobb sin del, så er det eneste jeg har hørt, den dårlige uttalelsen. Så om ikke mrborgen ønsker å dementere det i denne tråden, så velger jeg å tro at brukeren som skrev det, faktisk har sitt på det tørre.

Svar 4 og 8 i denne tråden:
https://www.webforumet.no/forum/generell-business/17480-s-ker-etter-sm-jobber.html

Jeg ber dog om at hvis du ønsker å debattere dette videre, så start en ny tråd, for selv om jeg ikke ønsker å benytte meg av deres tjenester, så har jeg heller ikke noe ønske om å ødelegge tråden hans fullstendig.

Kanskje lurt om du leser svar nummer 12 også da.
 

flippflopp

Medlem
Kan bare si at jeg har ikke hatt noe problem med Mikrojobb. Av og til de ikke har vært hundre prosent presis (slingringsmonn med noen dager) på utbetaling, men alltid fått pengene. Også greit å ha noen å gneldre til på telefon om man skulle føle for det. Mr Borgen svarer alltid - selv når han er på ferie på andre siden av jordkloden. Kudos for det.
 
Svar 4 og 8 i denne tråden:
https://www.webforumet.no/forum/generell-business/17480-s-ker-etter-sm-jobber.html

Svar på tråden din:
https://www.webforumet.no/forum/generell-business/17480-s-ker-etter-sm-jobber.html

VARSEL !!!

mead123 (AKA <navn>) har skrevet 15 artikler for meg. Jeg har mailen med <vedkommende> på epost. På fakturaen står <adresse>. Etter et søk på Gule Sider ser jeg at det på den adressen bor <navn>. Da jeg skulle ha mottatt artiklene i går, forsøkte jeg nå å ringe. <Navn> svarte - men det var en helt annen <person>. En stakkars 15 år gammel <person> som ble helt fra seg da jeg ringte, og <som> ante ikke hva jeg snakket om.
Jeg har allerede betalt, men via paypal - heldigvis har de forsikring mot slikt.

Jeg skriver dette for å informere, og fraråde bruk av mead123 - da dette er svindel. Om det viser seg at jeg faktisk får artiklene på et tidspunkt, vet dere i hvert fall at <vedkommende> har oppgitt en annen persons adresse.
 
Med andre ord ønsker du en måte å "Anmelde bruker" med bilde av en varseltrekant?
 

spikre

peterhamre.no
Svar 4 og 8 i denne tråden:
https://www.webforumet.no/forum/generell-business/17480-s-ker-etter-sm-jobber.html

Svar på tråden din:
https://www.webforumet.no/forum/generell-business/17480-s-ker-etter-sm-jobber.html

VARSEL !!!

mead123 (AKA <navn>) har skrevet 15 artikler for meg. Jeg har mailen med <vedkommende> på epost. På fakturaen står <adresse>. Etter et søk på Gule Sider ser jeg at det på den adressen bor <navn>. Da jeg skulle ha mottatt artiklene i går, forsøkte jeg nå å ringe. <Navn> svarte - men det var en helt annen <person>. En stakkars 15 år gammel <person> som ble helt fra seg da jeg ringte, og <som> ante ikke hva jeg snakket om.
Jeg har allerede betalt, men via paypal - heldigvis har de forsikring mot slikt.

Jeg skriver dette for å informere, og fraråde bruk av mead123 - da dette er svindel. Om det viser seg at jeg faktisk får artiklene på et tidspunkt, vet dere i hvert fall at <vedkommende> har oppgitt en annen persons adresse.

Sitér meg gjerne - men oppgi gjerne at jeg har skrevet det. Det vil være en uting om slik kommer frem uten at det tydelig viser hvem det er snakk om. Til info er det altså jeg som har skrevet uttalelsen som er sitert over. Moderator har valgt å fjerne navn og adresse.
 

mrborgen

Medlem
Mikrojobb.no

Hei alle sammen!

Godt det kom en god del svar. Ikke minst frustrasjoner og rykter. Det må vi selvsagt også ta seriøst. Noe vi gjør!

For å ta det i rekkefølge:

@Erlend Vi bytter anbefalt-jobber to ganger i uken, som regel på torsdager og søndager. Syns du dette burde skje oftere? Eller tenker du at vi bør være mer variasjon i hvilke jobber som anbafales?

Det føles "kjedelig" å gå inn på mikrojobb når du ser at de samme anbefalt-jobbene som forrige gang du var der?

@hvaer Det har hendt at vi har vært trege med å betale ut pengene, grunnet dårlig kommunikasjon blant oss som driver siden. Dette har vi rettet opp i, og vi betaler absolutt alltid ut pengene som selgeren har krav på! Vi kjører betalinger hver torsdag, til alle selgere som har fått godkjent salgene sine av kjøperne den siste uken.

Grunnen til at det av og til blir forvirring rundt dette, kan være fordi enkelte selgere har tolket at de har gjort en jobb, mens de derimot ikke har "offisielt" fått den godkjent av kjøperen. Det er vi selvsagt avhengig av for å kunne betale.

Burde vi kjørt betalinger ut daglig?

@Timepoint Godt forslag. Skal ta det opp med de andre!

Mvh
mrborgen
 
Topp