Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Min blogg

robwoo

New Member
Hei.

Jeg bestemte meg for en liten stund siden at jeg vil lære meg programmering.
Fant ut at jeg ville starte med en egen webside først. Så derfor har jeg kjøpt webhotell og domene der jeg i første omgang har startet en Wordpressblogg.
I denne bloggen skriver jeg om hva og hvordan jeg lærer.
Vil gjerne ha besøkende som kan kommentere og gi meg tips og hjelpe meg videre.

Edit: Bloggen er btw engelsk

blog.RobWoo.com
 
Sist redigert:

Erlend

Medlem
Hva trenger du hjelp med? Vanskelig å hjelpe med et så åpent spørsmål :p Nyttig blogg for andre forresten :)
 

robwoo

New Member
Trenger egentlig ikke hjelp med noe spesifikt. Vil gjerne bare ha tips fra andre som har vært i samme situasjon som meg.
Altså hvordan andre har lært seg om programmering. Tips til gode bøker, nettsider etc.
Så bloggen er der mest for min egen del, men også for andre som har lyst til å lære kan få det lettere ved å lese om hvordan jeg har gjort alt og mine meninger.
Så kommentarer på bloggen er veldig greit for da kan folk fortelle hva dem syntes og gi meg tips om forskjellig deres lærdom om programmering.
 

Tony J

Alle skal få
Hm, jeg besøkte Learn to code | Codecademy og dette så jo ut som en brilliant side. Jeg orker egentlig ikke å blande meg inn i så mye programmering, men dette kan jeg faktisk gidde å leke litt med. Coding for dummies:)
 

muffins

Medlem
W3Schools Online Web Tutorials er et fint sted å begynne om du tenker programmering hovedsakelig innenfor web-feltet.

Ellers skal det mye prøving og feiling til på egen hånd for å forstå mye av logikken og hvordan ting funker. Ikke gi opp selv om du møter vanskelige problemer på veien (de kommer garantert!), men fortsett å jobbe hardt for å løse dem. Mestringsfølelsen som kommer når ting løsner er helt herlig. :)
 

Hupsey

Medlem
On man koder i Wp editioren kan man lett gå på en slik smell.(har gjort det selv) men nå bruker jeg heller notepad++ eller dreamweaver og laster opp filen på ftp. Har også min egen lille server (xampp)på en usb pinne, slik at jeg kan jobbe med design på sidene uten å være på nett.
 
Topp