Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Minimumsbud på Facebook

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg har eksperimentert med noen kampanjer på Facebook den siste uka. Det ser ut som om man må by minimum 4 cent for å få vist annonser i det hele tatt. Noen som har noen erfaringer her?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har kjørt med $0.10 i noen dager nå.

Hadde 40 000 visninger første dagen, 4000 andre dagen og 2000 tredje dagen. Er i den fjerde dagen nå og har ca 50 visninger så langt. Merkelig.

Tror facebook foretrekker korte kampanjer om du ikke betaler mye.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Det er veldig gøy å annonsere på Facebook: Først og fremst er det et enormt trøkk. Jeg betalte 50 cent per klikk for en annonse og hadde 250.000 visninger den første halvtimen.

Statistikken er nesten real-time, og man kan følge med nesten fra sekund til sekund både på klikk (i Facebook) og konvertering (hos f.eks. Advertising eller Tradedoubler).

Jeg eksperimenterer litt videre med dette, og hører gjerne fra dere andre også.

Rapport følger!
 

srm

Medlem
Hadde 40 000 visninger første dagen, 4000 andre dagen og 2000 tredje dagen. Er i den fjerde dagen nå og har ca 50 visninger så langt. Merkelig.

Har hatt den samme kurven på de kampanjer jeg har prøvd meg på også. Usikker på om de ønsker høyere bud eller om de rett og slett, som du skriver, bare vil ha det slik.
 

Bjrl

Medlem
Har hatt den samme kurven på de kampanjer jeg har prøvd meg på også. Usikker på om de ønsker høyere bud eller om de rett og slett, som du skriver, bare vil ha det slik.

Jeg tror de vil ha en høyest mulig CPM på kampanjene som går der.

Viser det seg etter kort tid at det genereres veldig få klikk fra CPC-kampanjer som er lavt priset, så blir det dårlig butikk for Facebook.

Jeg har eksperimentert litt med å endre klikkprisen gjennom døgnet, og også testet ut noen visningsbaserte CPM-kampanjer. Så lenge jeg har CPC-kampanjer som konverterer til en bra CPM for Facebook, så blir annonsene vist ofte. Og det samme skjer hvis jeg har CPM-kampanjer som er konkurransedyktig priset.

Men i motsatt fall blir det veldig få visninger.

Mvh
Bjørn Jarle
 

srm

Medlem
Takk for info Bjørn Jarle!

Var redd det var på grunn av barnesykdommer i Facebook-koden. ;-) Godt å høre at det er pengene som rår. Skulle ønske de gav bedre tilbakemelding om dette til den som annonserer, men det kommer nok etter hvert.
 

Gomlers

Member
Betaler man per visning? Kan man betale per klikk?

Kenneth: $0,10 per visning og 40.000 visninger? Det er jo tute meg $4000 det?
Hvor langt på jordet er jeg egentlig nå?
 

slemtiger

Medlem
Jeg kan bekrefte at det fungerer som faen å legge inn annonser med 0,04 cent i bud så lenge annonsene blir klikket på så blir de vist.

Jeg slengte ut fem forskjellige annonser med 0,04 cent som ppc på alle. Den ene som har dratt en god del klikk blir fortsatt vist ganske mye, mens de andre ser ut som har stoppet opp.

Slett ikke ille å få 25 meget segmenterte og målrettede klikk for 5,50 NOK
 
Topp