Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mistet "beskrivelse" - med enorme negative resultater

pleb

Medlem
Hei.:)

Jeg har fått et problem på nettsiden min som jeg aldri før har sett på Google tidligere. Når jeg søker på søkeordet "Ayia Napa uteliv" var jeg på 4. eller 5. plass, men nå har jeg rett og slett blitt fjernet fra hele Google på det søkeordet.

Og resultatet fant jeg, men da måtte jeg faktisk utvide søkeordet med "Ayia Napa uteliv partyferie" - og der kom jeg helt tilbake på side nr 2 (!!).

Jeg tror jeg har funnet grunnen, men skjønner ikke hvordan jeg kan fjerne det. Google har rett og slett barbert hele beskrivelsen min, og slått meg tilbake på samtlinge nøkkelord som jeg har kjempet for å få. Besøkstallene har rett og slett sunket ekstremt.

Se bilde:
Bildr.no

Og om du søker på "Grunner til å velge ayia napa", så finner du faktisk ikke den artikkelen som er skrevet under der. Aldri sett noe liknende. Noen som vet om jeg kan få fikset det? Hvis ikke så er det bare å legge ned nettstedet...
 

pleb

Medlem
Nei, ikke som jeg vet. Kan ikke komme på hva det skulle være.

Spørsmål; er det sånn hos dere som søker på Google i Norge også?

Jeg er i Kina, og har vært det i en månede. Og det var først nå for èn dag siden at jeg merket det. Publiserte et innlegg for å se om det var et resultat av inneffektivitet, men det var det ikke. Kanskje det har noe med Google i Kina å gjøre? Tvilsomt ettersom alle andre sidene fungerer som de gjør.
 

pleb

Medlem
Ser i kildekoden at du ikke har noe description tag.

Hmm, hvor fikser jeg i så fall det i Wordpress?

Rart at det fungerte fint tidligere, mens det nå er helt ødelagt. Hadde tenkt å kjøpe premium WP-theme til den i løpet av neste uke, men gidder ikke det så lenge den er knallhardt straffet av Google for et eller annet.

Kan minne om dette problemet; Google SERP issue - nonsense description and lost ranking

Men er ikke sikker.

Tonny; fikk samme resultater når jeg logget ut. Huff.:(
 
Sist redigert:

pleb

Medlem
Nei. Og jeg har ikke gjort noe på siden i tidsrommet fra to uker siden til i går. Men jeg kommer nok til å legge inn en dersom det er enkelt.
 

webpiken

Medlem
Men jeg kommer nok til å legge inn en dersom det er enkelt.

Det kan du gjøre ved å for eksempel installere innstikket «All in One SEO», som uansett er kjekt å ha.

Her kan du sette description for hovedsiden under Innstillinger -> All in One SEO.
 

webpiken

Medlem
Jeg får forøvrig ikke opp siden din i søkeresultatet på noen av de frasene du oppga.

På "Ayia Napa uteliv partyferie" får jeg derimot opp denne posten på førstesiden :)
 

pleb

Medlem
Søkemotor-sperren var slått på i Wordpress-panelet uten at jeg har rørt det. Jeg er 100 % sikker på at den ikke sto sånn da jeg dro nedover til Kina. Kan jeg ha blitt hacket?

Til tross for at jeg skrudde den på for noen timer siden er sidene enda ikke indeksert igjen - de er på status hvil uten beskrivelse. Er det mulig at sidene vil komme opp igjen der de var tidligere? Ingen av innlinkene har blitt rørt.

Og hvor lang tid vil det ta før sidene i så fall er ordentlig i gang i Google igjen? :)

takk for hjelp sålangt!
 
Topp