Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mulig å få/bruke «gammel» Adsense-kode?

I «gode, gamle dager» hadde Google Adsense annonser der innstillinger for farger og slikt lå i selve annonsekoden. For eksempel kunne man midt inne i annonsekoden finne denne snutten:

Kode:
google_color_border = "FFFFFF";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "660099";
google_color_url = "32143F";
google_color_text = "000000";

Jeg har en nettside hvor brukerne kan gjøre endringer i designet på siden, og derfor har det vært praktisk å bare la scriptet fikse på Adsense-koden også, slik at fargene oppdateres etter hvilke farger det er på resten av siden. Skal innrømme at jeg aldri har sett på dette som et brudd på Googles «ikke forandre på koden»-regel, ettersom jeg bare brukte denne metoden for å få koder som var identiske med koder det var mulig å framstille med Adsense-lage-annonse-verktøyet. Men jeg har altså ganske store mengder gammel kode som bytter ut annonsefargene med de fargene jeg ønsker.

I ny Adsense-kode ser det ut som om dette ikke er mulig, ettersom fargeinnstillinger og sånt nå er lagret på Googles server. Kan godt hende at det ville fungere å bare legge til disse javascript-variablene i den gamle koden, men da er jeg plutselig i strid med programretningslinjene som sier at jeg ikke skal endre på koden.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre her? Problemet er at jeg har lyst til å legge til nye annonseformater på siden, og vil veldig gjerne ha disse også konfigurerbare. Må jeg bare gi opp, eller har Google en snarvei noen av dere kjenner til som jeg kan benytte meg av?

Og ja, jeg kjenner til Google Adsense API, men har på ingen måte nok sidevisninger til å bruke denne. Dessverre.
 

zapotek

Medlem
Jeg tror desverre dette ikke er mulig slik Adsense er lagt opp idag (ihvertfall ikke uten å være premium publisher). En halvdårlig løsning er å bruke nøytrale farver på annonsene. F.eks. sort skrift på hvit bakgrunn. Det passer jo sammen med det meste.

PS! Om du finner en løsning på dette så del den gjerne her.
 
Skal gjøre det ... Men frykter at den eneste løsningen jeg kommer til å finne er å vente til jeg når kravet for å registrere Google API.

En bedre løsning enn hvitt og svart er kanskje å bruke bare bildeannonser, men jeg vil også vurdere å bare bruke et annet annonsenettverk fram til jeg har API-en i boks.
 
Topp