Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mulig genial forretningside

mrroy76

Medlem
Har sittet og fundert på en forretningsplan for web, jeg er litt ute og fisker etter samarbeidspartner. Vil ikke røpe noe om min ide for noen før eventuell konfidensiell avtale er skrevet etc. Jeg har store mangler av kunnskap når det gjelder scripting/koder og generellt det og sette opp sider, men jeg har ideen + kvalifikasjoner som trengs for forretningsideen.

Når det gjelder oppstartskostnader så vil disse være relativt lave, det er mere ressurser ifrom av egeninnsats som skal til.

Om dette kan virke av interesse send meg en pm med litt info om deg selv og hvor mye du er villig til og ofre av tid.

Selvfølgelig en fordel om du er ifra trøndelag, men ikke noe must.

Forstår at dettte er vanskelig når jeg ikke vil røpe noen detaljer, men dette er ikke noe jeg vil gjøre før jeg har min rygg sikret.

Mvh
Roy
 

mrroy76

Medlem
Hvor mye egeninnsats regner du med er nødvendig?

Litt vanskelig og si da jeg som sagt mangler ekspertise innenfor de nevnte områdene, men for og si det slik, prosjektet er ikke noe som må lanseres imorgen og de fleste av oss har en jobb til vanlig. Men jeg ser heller ikke for meg at dette er ett prosjekt som trenger og dra ut i tid, da jeg har en ganske klar mal på prosjektet.

I en eventuellt kontrakt så vil det også utformes hvor stor del av kaken av eventuellt fremtidig inntekter som skal fordeles til hver av de involverte, og likedan eierskaps andel.

Dette vil bli basert på eventuelle økonomiske investeringer,innsats og betydning av den jobben som har blitt lagt ned. Jeg vil tro at fordelingen vil ligge på ca 60/40- 70/30 i fordel meg :D
 

LekeFly

Medlem
Ikke så rart.. Folk har alltid gode idér men ikke kunnskap til og gjennomføre.. Og når du heller ikke sier hva det handler om i det hele tatt så gidder nok folk desverre ikke ta ta bryet:)
 

Hakasu

Medlem
There's no room for the idea guy.

Der er ikke rart interessen ikke er så stor. Du sier jo ikke et ord om hva slags prosjekt det er snakk om.
Jeg ser du skriver at du ikke vil røpe noen detaljer om prosjektet ditt, men det kommer ikke til å bli lett når vi ikke aner hva du trenger hjelp til. "Sette opp sider" og programmere er stort sett to ganske forskjellige ting, så er du ute etter en som skal programmere c++ eller bare en som kan HTML og CSS?

Og folk flest er ikke så veldig begeistret for å jobbe i bytte mot andeler av utbyttet, etter min erfaring som flittig forumleser i noen år. Det har seg nemlig slik at det utbyttet ofte er mye mindre enn man skulle tro, og jobben er mer enn det man først antar.
 

mrroy76

Medlem
oki, Det med at jeg ikke vil si noe om hva ideen er har jo kun med at jeg ikke vil at den skal bli snappet ifra meg. Det er vel noe de fleste bør forstå. Da selve konseptet virker enestående utifra min research.

Når det gjelder innsats så er det vanskelig og si om det tar 10 timer eller 100 timer. Men som jeg sier så er dette ett prosjekt som må kjøres utenom arbeidstid for min del iallefall.

Selve programerings delen uten at jeg selv kan dette, går jeg utifra at er relativ smal smak.
Mulig det kan løses best med flash, men dette er ikke noe jeg har tenkt på enda, da jeg som sagt har for lite kunnskaper innenfor dette. Men tror ikke det er nødvendig.

Som skrevet tidligere, jeg har en rimelig klar mal for prosjektet, jeg står for stor del av design selv. Så dette er ikke noe prosjekt hvor jeg skal la en annen gjøre jobben og jeg håve inn eventuelle penger uten en innsats.

Men om dette ikke er rett fora for slikt så finnes vel det alltids andre som har interesse :)
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Selve programerings delen uten at jeg selv kan dette, går jeg utifra at er relativ smal smak.
Mulig det kan løses best med flash, men dette er ikke noe jeg har tenkt på enda, da jeg som sagt har for lite kunnskaper innenfor dette. Men tror ikke det er nødvendig
:)

Hvis du vil ha et seriøst svar fra noen, så fikser du denne biten. Du lager en kravspek for deg selv som sier noe som
"
Programmet/siden skal la bruker gjøre XXX for å oppnå YYY
Bruker skal legge in ABC
Dette skal lagres/behandles/mailes/skrives ut
Bruker skal se resultat KLM
Admin skal motta MNO
Hvis bruker legger inn RST, så skal 123 skje.
osv.
"

Denne spekken kan du gi når du får en henvendelse. Om du ikke ennå vet om det som skal lages skal gjøres i Flash eller JavaScript (på klientside), eller i PHP, .Net eller Java (på serverside), så bør du finne det ut før du ber om råd. En god Flash-programmerer er ikke nødvendigvis en god PHP-programmer og vice versa.

Selve programerings delen uten at jeg selv kan dette, går jeg utifra at er relativ smal smak

Du bør nok utdype dette om du vil at noen skal jobbe for knapper og glansbilder (30% av ett eller annet, en gang i fremtiden).

At du vil sikre at ingen tar ideen er forståelig og normalt. Like normalt er det da at du lager en NDA (non disclosure agreement) som evt interessent må signere ved anbud. Hvis du vil ha en prof. programmerer så har han sett dette før. Lykke til!
 

Coulix

Medlem
Har du noen spesifike og sikre planer om hvordan du skal markedsføre sluttproduktet? Dette er som regel den største utfordringen med alle prosjekter på nettet. Jeg hadde ikke orket å legge mye investeringsarbeid ned i noe som blir labert markedsført etterpå - og det tar gjerne litt budsjett å gjennomføre.

Og på dette nivået vil også idéen din åpenbar for folket, som gjør at du vil få konkurrenter så fort du begynner å markedsføre så sant det er en kjempegod idé. Så det viktigste er å være den som gjennomfører den best først, ellers vil en kar med 1 million i vekslepenger kunne skyve deg rett ut av markedet før du vet ordet av det.

Jeg tar gjerne en kikk på idéen den hvis du trenger webutvikling (dynamikk, database, teknisk funksjonalitet på backend etc.) men lover ingenting.
 

mrroy76

Medlem
Meget takknemelig for disse tipsene, jeg skal se litt mere på hvordan jeg skal trigge interessen bedre, og prøve å få frem litt mere info om hva slags type jobb jeg trenger hjelp til. Dette med markedsføring er selvfølgelig en viktig ting, og jeg har ikke 1 million og promotere med. Men man har jungeltelegraf,facebook, forumer som dette som er gode markedsføringskanaler.
 
Topp