Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Muligheter for å se geo info

Ståle

Medlem
Nå har jeg lett og lett i kontrollpanelet i GA uten å finne en mulighet for å se hvor i verdene brukerne kommer fra når jeg går inn på spesifikke trafikkilder.

Eks; WF sender 10 brukere til mitt nettsted. Jeg ønsker å finne ut hvor i verden disse 10 brukerne befinner seg.

Noen som vet om dette i det hele tatt er mulig i GA?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mener du helt vanlig oversikt over hvor dine besøkende kommer fra? Du får en flott oversikt over dette straks du logget inn på GA, og velger vis rapporter for nettstedet det dreier seg om...
 

Ståle

Medlem
Stemmer som atomet sier, ønsker en oversikt over hvor besøkende fra spesifikke trafikkilder kommer fra. :) Syns igrunn det er litt merkelig at dette ikke er en funksjon i GA...
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er fullt mulig å få frem hvem som har sendt deg trafikken i GA, og samtidig kunne se hvor i verden trafikken kommer fra.

Klikk deg inn på Trafikkilder i menyen til venstre. Deretter velger du kilden du vil vite mer om brukerne på. Rett under Dette henvisningsnettstedet sendte x besøk via x henvisningsbaner finner du segment. Om du her velger Land / territorium vil du kunne se en oversikt over hvor de besøkende fra akkurat dette nettstedet kommer fra. Kanskje jeg traff spikeren litt bedre på hodet nå? :p
 

Ståle

Medlem
Genialt seppolaatle! Har benyttet GA i X antall år nå uten å funnet den drop down menyen. Hadde det vært lov skulle du fått flere grønne! ;)
 
Topp