Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Musikk med bra kvalitet? Eller?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Når tråden med disse flotte filmene kom frem la jeg merke til noe rart. Jeg har aldri noen gang fått så god lyd i denne pcen. Høyttalerne var på det beste av det beste, og hodetelefonene har jeg aldri fått så bra lyd i som med disse filmene.

Når jeg hører på Spotify / Radio / Musikk generelt er lydkvaliteten på bånn. Jeg kan ha alle innstillinger på full guffe, men allikevel reagerer jeg på at det faktisk ikke er høyt nok. Jeg liker å sette på høy musikk i f.eks hodetelefoner om jeg skal kople av i 5 minutter. Det får på en måte hodet mitt til å fungere igjen om det har blitt for mye av det gode på internett.

Det skal nevnes at dersom jeg kopler til stereoanlegg, da drar musikken seg til topp, men det vil jo tro skyldes ekstern (og forholdsvis dårlig) forsterker?

Er det normalt dårlig kvalitet på Spotify? Finnes det noe programvare som kan presse mer ut av lydkortet på en laptop, hvor lydkort er integrert i hovedkort. Vil det evt kunne være bra og kjøpe et eksternt lydkort som en julegave til Toshi? Hvis ja, hva anbefaler du?
 
Topp