Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MyPack.no ?

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Komplett og flere bruker Mypack.no (Tollpost) som et alternativ til posten.

Har noen erfaringer med dem? Bør man ha et større volum av pakker for å tegne avtale, eller er de et reellt alternativ også for mindre bedrifter?

Mypack/tollpost eies av posten i Sverige. Mer konkurranse gir lavere priser. Dermed burde dette kanskje være noe å tenke på?

Lars
 

sta

Medlem
Jeg har ikke mye erfaring med dette men en utfordring kan bli innlevering av pakker. Tollpost har vel ikke så mange terminaler rundt omkring og har du et lite volum kan det kanskje fort bli kostbart pr. pakke med en henteavtale.

Er ellers 110% enig i at Posten/Bring trenger konkurranse. Kvaliteten de leverer har bare gått nedover, mens prisene går oppover. Jeg driver et knøttlite firma med bare noen få ansatte og vi har regnet ut at vi i snitt bruker 2 timer i uken på å rette opp feil begått av Bring. Vi har kanskje litt flere sendinger inn/ut enn andre firmaer av tilsvarende størrelse, men fremdeles utrolig irriterende å måtte bruke tid og ressurser på et firma der kundeservice er ikke-eksisterende.
 
Mener det var for ca 3 uker siden at vi målte det til mellom 80 og 85% "suksessrate" på brevpost.. Resten forsvant eller var kraftig forsinket.


Edit: snakker om posten.no selvfølgelig :)
 

Fredrik

Medlem
Jeg har brukt Tollpost på MyPack i ca 5 måneder. Jeg brukte de på oppkravspakker som regel men også noen vanlige pakker uten oppkrav.

Vanlige pakker (mypack) har omtrent samme fremsendingstid som posten men er langt rimeligere. Tollpost kommer selv og henter gods som skal sendes. Nevnte jeg at de er laaangt rimeligere enn posten.

Oppkrav. Dette fungerer ikke. Jeg har ventet på penger på noen forsendelser i snart 9 måneder. Totalt er edt fortsatt rundt 10-20 tusen de ikke har klart å betale tilbake. Dette har vært helt elendig fra Tollpost så oppkrav er det bare for dere å glemme.

På pakker uten oppkrav - Kjør på.
 

oddbjoro

Medlem
Jeg har ikke mye erfaring med dette men en utfordring kan bli innlevering av pakker. Tollpost har vel ikke så mange terminaler rundt omkring og har du et lite volum kan det kanskje fort bli kostbart pr. pakke med en henteavtale.

Om dette ikke har endret seg i senere tid, så har Tollpost samarbeid med bl.a Ica.
Der kan man også levere inn disse MyPack-pakkene, på lik linje som post i butikk.
Utlevering skjer da også der. Mottaker får sms med pakke ligger klar sånn og sånn..
 

oddbjoro

Medlem
Nyeste som ligger på hjemmesiden dems er denne.
Den er dog fra 2009.

Samt at de fleste som tegner en avtale vil få rabatt, utifra hvor mye de sender selvsagt.

En mail til 09300@tollpost.no vil sikkert gi dere flere og bedre svar(evt et tilbud).
 

nilsga

Medlem
Hvordan har dere evnt ordnet med transportforsikring for pakker sendt med MyPack? Med Bring er jo dette veldig enkelt. Man velger bare forsikring i EDI-løsningen, skriver inn pakkens verdi, og vips så er den forsikret. Koster ca 30 kr. Men Tollpost har ingen tilsvarende forsikring, og henviste meg til en transportforsikring med et ordinært forsikringsselskap. Men de betingelsene jeg har fått tilbud om derfra er hinsides det som er fornuftig, med egenandeler på 5-6000 kr.... Så... Hva gjør man?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vi går ut fra standard forsikring - som jeg trodde var lovfestet og ikke noe som Bring/Posten tilbyr sine kunde gratis bare fordi de er snille. Jeg vet at vi har brukt det noen ganger også.
Hva slags varer er det du sender nilsga?
 

nilsga

Medlem
Ja, alle har en standard-forsikring. Men denne dekker et latterlig lavt beløp. Husker ikke eksakt, men det var snakk om lagt under varens verdi for min del iallefall. Jeg sender datautstyr, så verdien på varene kan bli ganske høye.
 

Pål

Medlem
standard forsikringen dekker nada hos Posten. En pakke vi sendte med verdi 2500 forsvant i postgangen, det vi fikk tilbake var 175 kroner, og da var 100 kr refusjon for utlagt porto! ;)
 

Grooo

Medlem
Dere som bruker MyPack eller har vært i kontakt med dem, kan dere si noe om hvor mange forsendelser dere sender i uka/hvor mye man "bør sende" for at det er fornuftig med en avtale?
 

n0stra

Medlem
Vi har nå brukt mypack i 1 år. Vi fikk på plass en avtale på rekordtid (posten var et helvette å få kontakt med), de leverte gratis EDI-løsning og printer, hadde priser som knuste postens på pakker, henter gratis hver eneste dag samt leverer hvis det er retur, er utrolig kjappe (noe av pakkene våre blir oversendt posten hvis det er langt fra butikk til kunden - dette skjer automatisk - og de bruker ca 3-4 dager mens mypack pakkene går på ca 1 døgn i snitt (vi holder til i trondheim). I tillegg har de ikke teite bestemmelser vedrørende runde pakker eller lange pakker slik posten har.

Sender stort sett pakker på 100x12x12cm opptil 2kg stykket. Prisen vi betaler er under halvparten av hva posten ville ha samt at de da ikke hentet. Vi er kjempefornøyde og var et nystartet selskap på pakkeutsendelser da vi tok kontakt. Vi fikk egen kontaktperson også og antallet pakker det har vært rot med har vært ytterst få. Vi har vel nå sendt ut rundt 1500 pakker.
 

Mikkel79

Medlem
Vi har nå brukt mypack i 1 år. Vi fikk på plass en avtale på rekordtid (posten var et helvette å få kontakt med), de leverte gratis EDI-løsning og printer, hadde priser som knuste postens på pakker, henter gratis hver eneste dag samt leverer hvis det er retur, er utrolig kjappe (noe av pakkene våre blir oversendt posten hvis det er langt fra butikk til kunden - dette skjer automatisk - og de bruker ca 3-4 dager mens mypack pakkene går på ca 1 døgn i snitt (vi holder til i trondheim). I tillegg har de ikke teite bestemmelser vedrørende runde pakker eller lange pakker slik posten har.

Sender stort sett pakker på 100x12x12cm opptil 2kg stykket. Prisen vi betaler er under halvparten av hva posten ville ha samt at de da ikke hentet. Vi er kjempefornøyde og var et nystartet selskap på pakkeutsendelser da vi tok kontakt. Vi fikk egen kontaktperson også og antallet pakker det har vært rot med har vært ytterst få. Vi har vel nå sendt ut rundt 1500 pakker.

Imponert! :)

Skjønner man må kontakte de!
 
Sist redigert:
Topp