Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nå kommer du til å tjene enda mindre på Adsense!

Ståle

Medlem
Spenstig tittel, men for mange vil det være et faktum.

Google skal nemelig innskrenke muligheten for å klikke på en adsense enheten. Nå kan du klikke hvor som helst i annonsen, og du vil bli ført til det annonserte nettstedet. Nå derimot vil det kun bli mulig å klikke på tittelen eller nettstedet.

Du kan se hvordan dette fungerer hvis du prøver å søke i google, og ser på annonsene som dukker opp på høyre side.

Forskjellen er at du ikke engang kan klikke på urlen i de annonsene.

Her er grunnen til Google:
We’re rolling out a change to our text ad formats to help reduce accidental clicks and increase value for advertisers…..This new format will match the changes we’ve implemented on Google.com to help decrease the number of accidental clicks and increase the number of ad conversions. A reduction in accidental clicks will keep users on your pages, interacting with your content until they choose to click on an ad. This change will enhance the user’s overall experience with your websites and improve advertiser campaign value, but it’s likely that your click-through rate will decrease.

Hva tror dere? Vil det før til laverer CTR, og dermedmindre penger i kassen?
 

Vedlegg

  • clickzone.jpg
    clickzone.jpg
    20,3 KB · Sett: 17

picxx

Well-Known Member
Hva tror dere? Vil det før til laverer CTR, og dermedmindre penger i kassen?

Det vil nok føre til mindre klikk på MFA sider, men forskjellen vil nok ikke merkes nevneverdig om du har et nettsted hvor folk faktisk klikker på annonsene og ikke "kommer borti dem".
 

Gomlers

Member
Løs det med link units... Bruk link units til å føre brukeren inn til en side med bare annonser,
da VET brukeren det er annonser han klikker på, og han ØNSKER å klikke på annonsene.

På de nettstedene jeg driver er CTR'n faktisk oppe i 5-7% på UL i motsetning til 2-3% på ad units.
 

Ståle

Medlem
Jaja, da er det sirka en uke siden systemet ble lansert. Noen erfaringen folkens?

Selv har jeg på en av mine sider gått fra stødig 3.50%+ CTR til ca 1.50% og inntektene er halvert, flere ganger.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
For min del er det ikke så lett å måle, siden denne nyheten kom midt oppi mitt lille adsense prosjekt. De siste 4-6 ukene har jeg gått gjennom alle nettsidene mine og målt plasseringer, farger osv. Jeg har hatt en totaltøkning på CTR'en min på alle nettsidene mine, men for alt jeg vet kunne den vært mye høyere hadde det ikke vært for dette..
 

Gomlers

Member
Jeg har enda ikke sett noen røde lamper som blinker.
Fortsatt opprettholdt CTR'n.

Merket nedgang på besøkende på et par sider, men dette kommer sikkert av feil sesong.
 

srm

Medlem
Mon tro om aksjespekulantene har fått med seg denne endringen. Kanskje det er en fin tid å gå short i Google på. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg syns dette er en dårlig endring av Google, men allikevel min respons på Adsense gått opp.
Nå har faktisk Google kommentert alle webområdene mine om at annonsene lever seg for mye inn i innholdet på sidene mine, men etter jeg har endret alt etter Googles øsnke har alt merkelig nok steget..
Selv etter dette med at man kun kan klikke på overskriften i annonsene. :D

- Beklager skrivefeil... Har ikke sovet på kanskje 48 timer nå i tillegg til jobb.. Sier uansett natta nå slik at jeg kommer meg på jobb i morgen :)Sov godt dere :)
 
Sist redigert:
Topp