Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Når du laster opp bilder til Wordpress....

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg er ekspert i misvisende titler, men aner ikke hva for en tittel jeg kan bruke her..

Når man skriver en post i Wordpress, har vi jo da altså muligheten til og laste opp bilder og legge direkte inn i posten. Når jeg laster opp bildet her, genererer denne funksjonen hele 3 bilder i forkjellige størrelser, av bildet jeg laster opp!

Har noen av dere peiling på hvor jeg kan angi hvilken størrelse disse bildene denne funksjonen genererer skal ende opp med?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Beklager dobbeltpost.. Håpte på jeg skulle slippe..

Ett kjapt spørsmål til. Noen som vet hva for en phpsnutt jeg kan bruke dersom jeg ønsker at innhold i en sidebar kun skal vises når man har en bloggpost åpen? Og gjerne dersom man har en side åpen også?

- btw, takker for svar på forhånd :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Bruker editoren når jeg legger inn bilder jeg. Dersom jeg skal lage til bildene på forhånd, må jeg jo lage til bilder i 3 forkjellige størrelser, på omtrent hver eneste post, og da blir det fort veldig mye ekstra arbeid.


Jeg bruker denne lille karen som er merket med rødt her jeg :)
 

Vedlegg

  • 1.PNG
    1.PNG
    2,7 KB · Sett: 14

Keanu

Geek
Om du bruker => WP 2.5, så kan du sette størrelsen du vil ha på thumbail og medium size på Settings -> Misc.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om du bruker => WP 2.5, så kan du sette størrelsen du vil ha på thumbail og medium size på Settings -> Misc.

Se der ja! hehe... Var rimelig sikker på det var en liten shitt jeg hadde oversett. Takk skal du ha! :)

Nå har jeg knotet litt med hvilken phpsnutt kan jeg benytte dersom jeg ønsker at noe av innholdet i sidebar kun skal vises når du har en post eller en side åpen. Denne koden fungerer greit dersom innholdet kun skal vises når du har en side (page) i Wordpress åpen:

PHP:
<?php if (is_page() ) { ?>
Dette innholdet vil kun vises når du har en side åpen i Wordpress!
<?php } ?>

Jeg kan tross alt absolutt nada i php, men forsøker hvertfall... :p
Jeg prøver og bytte ut page med post, men da fungerer det ikke. Det jeg prøver på, er at innholdet kun skal vises når du har en bloggpost åpen... Noen som vet? :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Fant ut av dette greiene her.. Tror jeg til tider glemmer at Google eksisterer her i verden.

Om noen andre kanskje har bruk for noe slikt som dette, så fungerer det greit og benytte seg av disse kodesnuttene:


PHP:
<?php if (is_single() ) { ?>
Innholdet du skriver her vil kun vises i bloggens poster!
<?php } ?>

<?php if (is_page() ) { ?>
Innholdet du skriver her vil kun vises i bloggens sider (pages)!
<?php } ?>

<?php if (is_home() ) { ?>
Innholdet du skriver her vil kun vises på fremsiden!
<?php } ?>

Som sagt kan ikke jeg noe php, men kodene over fungerer hvertfall, og gjør slik dem skal. Om noen kanskje ser noen feil, er det bare til å rette meg opp :)
 
Topp