Kjapp og trygg hosting for Wordpress

nøkkelordtetthet i artikler

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det går så mange rykter om hvor mange prosent som lønner seg. Selv har jeg aldri testet det og kommer nok aldri til å gjøre det. Jeg tar det bare på "øyemål". Skal forresten nevnes at når jeg bygde Ipod Touch Tricks — A blog about Ipod Touch tricks, hacks and news. brukte jeg ordet "Ipod Touch Tricks" dobbelt opp i tittelen og da kom den seg opp ganske mye fortere.

Om noen lurer på hva sensitiviteten sin er kan den måles med dette verktøyet.
 

ludvik

New Member
Det kommer an på!

Google straffer høy tetthet, og det kan bli krøkkete for leserne (ikke noe vits i å skaffe trafikk om teksten ser teit ut!)

Yahoo derimot (startsiden) og msn godtar langt høyere tetthet, og det er jo bra å være på topp på startsiden og #15 på google.

Selv har jeg ikke testet i detalj, men si 2% på google og 4% på de andre....
________________________

Ludvik aka Norges beste på søkemotorannonsering ;)
 

basicus

SEO Eggspert
Interessant at du spør om dette brukernavn.

Jeg skal så fort jeg får tid sette opp en nøyaktig test på dette for å måle. Er lei av å høre om den ene eller andre "sannheten" uten at jeg har kunnet se et nøye gjennomført eksperiment på det for å kunne si noe med sikkerhet.

Jeg har brukt mye tid på å gruble på hvordan en slik test kan gjennomføres - uten at resultatet blir usikkert. Men, jeg tror jeg har kommet frem til en riktig metode for å få sikre, identifiserbare resultater.

Jeg kommer til å lage en "rapport" på resultatene og publisere når jeg er sikker på at tilfeldigheter ikke spiller inn. Når jeg er ferdig med testen legger jeg ut en link her som dere kan studere og eventuelt kommentere.
 

Sindre

Medlem
Jeg skal så fort jeg får tid sette opp en nøyaktig test på dette for å måle. Er lei av å høre om den ene eller andre "sannheten" uten at jeg har kunnet se et nøye gjennomført eksperiment på det for å kunne si noe med sikkerhet.

Jeg kommer til å lage en "rapport" på resultatene og publisere når jeg er sikker på at tilfeldigheter ikke spiller inn. Når jeg er ferdig med testen legger jeg ut en link her som dere kan studere og eventuelt kommentere.

Flott, dette vil jeg finne litt ut av selv også. Del gjerne med oss det du finner ut!

Personlig syns jeg overfokusering på SEO er tullete.. Men det kommer jo an på hva slags side man driver. Skriver man en blogg, ville jeg heller fokusert på å skrive for mennesker, ikke maskiner (søkemotorer). Men det er helt klart at hvis man har muligheten til å optimalisere SEO uten at det nødvendigvis lar seg merke av leseren, så er det bare å kjøre på.
 

Ståle

Medlem
Flott, dette vil jeg finne litt ut av selv også. Del gjerne med oss det du finner ut!

Personlig syns jeg overfokusering på SEO er tullete.. Men det kommer jo an på hva slags side man driver. Skriver man en blogg, ville jeg heller fokusert på å skrive for mennesker, ikke maskiner (søkemotorer). Men det er helt klart at hvis man har muligheten til å optimalisere SEO uten at det nødvendigvis lar seg merke av leseren, så er det bare å kjøre på.

Er jo lite vits å skrive for mennsesker hvis de ikke klarer å finne siden din... ;)

Men ja - google har alltid sagt at man skal lage sider for brukerene. :)
 

gano

Medlem
Jeg skal så fort jeg får tid sette opp en nøyaktig test på dette for å måle. Er lei av å høre om den ene eller andre "sannheten" uten at jeg har kunnet se et nøye gjennomført eksperiment på det for å kunne si noe med sikkerhet.

Han karen her har en blekke med sine erfaringer med små nettsteder.
Improved Search Engine Rank

Kan være verd de 47 dollarene for de som liker å produserer en rekke småsider.
 

picxx

Well-Known Member
Kan være verd de 47 dollarene for de som liker å produserer en rekke småsider.

Eller man kan drite i å kaste bort de $47, bruke en masse tid på å lese seg gjennom noe unyttig vrøvl, og heller bare starte å bygge de sidene som skal til for å få innlinker? ;)
 
Topp