Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Netaxept betalingsløsning, mange kanselerte ordrer! :-(

olemm

Medlem
Har begynt å bruke Netaxept sitt betalingsystem, og har gledet meg til dette siden jeg trodde dette skulle øke omsetningen. Saken er at omsetningen har økt, men endel av ordrene går ikke igjennom.

Det kan jeg ikke skjønne, siden det er jo en kjempe enkel måte å betale på.

Så jeg testet selv i dag, og kjørte igjennom en ordre og betalte med Visakortet mitt.

Da kom det plutselig opp: BankID

Da ville de at jeg skulle finne frem kodebrikken og taste inn engangs passord, samt personlig passord. (som man gjør for å logge inn i nettbank) Hvis det er sånn at alle får opp denne beskjeden, så skjønner jeg at det kan være med å gjøre at kunden trykker avbryt, ihvertfall hvis kunden er et sted hvor han/hun ikke kan få tak i kodebrikken sin.

Skal ringe og høre mer med Nets imorra, men fikk ikke så mye ut av de på kundeservice idag.

Er det noen andre som har opplevd at mange ordre daglig blir stående som ikke betalt, siden kunden velger å kanselere etter at de har gått over til nets eller hva folkene bruker her?

Kjipt å se at 13 ordre på tilsammen ganske mange tusen ikke har blitt betalt de siste 4 dagene etter at jeg gikk over til "det fantastiske" betalingssystemet her!

Hilsen frustrert
 

Dag Frogner

Supermedlem
Dette blir jo mer og mer vanlig og personlig syntes jeg det er bra, siden det minsker risikoen betydelig for å bli svindlet. Dersom man kun taster inn kortnummer/utløpsdato/CCV, holder det at noen får tak i kortet ditt også kan de handle i vei. Med denne løsningen får man ikke gjort noe uten brikken.

Men som eier av en nettbutikk kan jeg skjønne frustrasjonen din. ;)
 

olemm

Medlem
Jepp, det er jeg enig i. Mtp svindel så er det kjempefint at det blir sikrere og sikrere. Men kjedelig at det skal bli så mye mer tungvint også, hadde vært fint om det hadde feks holdt å skrive personlig passord, så slipper man å miste kunden pga den ikke har kodebrikken sin der og da.
Men men, er vel ikke så mye å gjøre med, men lurer på om andre opplever det likt?
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Synes det er ganske besynderlig at norske banker ikke klarer styre unna bankID når billere som feks ccbill.com klarere det helt fint
 
Topp