Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Netcom ble Telia 1. mars - Tradedoubler har ennå ikke forstått det

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Netcom er en annonsør hos Tradedoubler. Som kjent for de fleste (tydeligvis ikke TD), ble Netcom til Telia 1. mars 2016.

Ingen lenker eller bannere på annonsørprogrammet hos TD fungerer (det heter der fortsatt Netcom - så kanskje ikke så rart), og jeg tok meg derfor den frihet å sende en henvendelse ang. dette til TD Support 6. april 2016.

Tradedoubler har som vi vet her fra tidligere poster "lovet" å svare på henvendelser innen 24 timer.

18. april 2016 mottar jeg så svar med beklagelse om sent svar fordi "vi upplevde problem med våra mail". Yeah, right.

Som vanlig på slike henvendelser, får jeg beskjed om at "jag återkommer så fort..." osv. osv. bla. bla. Ikke hørt et pip siden da.

Greit, du synes kanskje jeg ikke burde bry meg, men det gjør jeg. Både av hensyn til publishere og annonsører.
 
Hej Rune69,

Vi strävar alltid efter att ge er ett första svar inom 24 timmar på alla tickets. När det gäller uppföljning så är det tyvärr inte alltid rimligt då vi ibland måste vänta på svar från andra håll exempelvis annonsören.

Vidare angående Netcom så genomgår de för tillfället en namnändring till Teliasonera, därav problemen med länkarna. Detta är en pågående process och kundansvariga kommer att hålla oss uppdaterade under processens gång.

Jag beklagar för problemen som detta orsakat, men jag håller dig uppdaterad i din ticket.

Vänliga hälsningar,
Alexis

__________________
www.tradedoubler.no

Publisher: publisher.no@tradedoubler.com
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hei Alexis. Ser at jeg nå (kl. 11.46 i dag) har fått oppfølgingssvar på min support-ticket (kudos for at du følger med på forumet her). Selvsagt har jeg forståelse for at ting tar tid og at man ikke kan forvente permanent oppdatering på alt som skjer mellom annonsør og TD.

Jeg vil dog likevel hevde at TD kunne vært mer proaktiv - for eksempel ved å informere alle publishere som kjører kampanjen eller å ta ned kampanjen inntil ting fungerer. Hvordan tror du en potensiell kunde/besøkende reagerer på en link som fører til

"Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later."​
 

Morph

Svart belte i snoking
Det her er så sentralt, @rune69 - TradeDoubler må bli mer proaktive. Det må kommuniseres med publishere. Jeg grøsser når jeg tenker på alle døde linker der ute, mange av dem fordi de ikke har blitt informert. Når brukerne møter døde linker, går dette selvsagt også ut over annonsør.

Skjerpings, TD! Tror dere trenger en norsk Publisher Manager som kan stå for denne type kommunikasjon. Da vil nok ting bli noe ganske annet. Ta gjerne kontakt - jeg vet om flere potensielle personer!
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det her er så sentralt, @rune69 - TradeDoubler må bli mer proaktive. Det må kommuniseres med publishere. Jeg grøsser når jeg tenker på alle døde linker der ute, mange av dem fordi de ikke har blitt informert. Når brukerne møter døde linker, går dette selvsagt også ut over annonsør.

Mange har jo opp gjennom årene hevdet at TD konsentrerer seg om de "store" publisherne. Jeg lurer på om de får noen annen slags oppfølging mtp. døde lenker, kampanjer som ikke fungerer osv.? Kanskje @Tradedoubler Norge kan si noe om det?

Det her er så sentralt, @rune69 Skjerpings, TD! Tror dere trenger en norsk Publisher Manager som kan stå for denne type kommunikasjon. Da vil nok ting bli noe ganske annet. Ta gjerne kontakt - jeg vet om flere potensielle personer!

For meg spiller det ingen rolle hvilken nasjonalitet en publisher manager innehar - poenget er oppfølging og kommunikasjon som Morph skriver.
 

TMM

Medlem
Er også, av en eller annen grunn, publiser for "Netcom" gjennom TD. Kan ikke se at TD har varslet om problemer her, selv etter Rune's korrespondanse.

Nå tror jeg uansett ikke det spiller noen rolle all den tid programmet ikke ser ut til å ha hatt fungerende sporing på lenge. Har sendt 378 klikk (målrettet trafikk) den veien siste året uten ett eneste salg, om man skal tro TD-statistikken. Har tidligere sendt forespørsel angående dette men uten tilbakemelding. Hvorfor i allverden skal man gidde å tulle med dette?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
For meg blir det en prinsippsak å vise for verden at man ikke skal ta TD sin fremferd for god fisk. Jeg har samme opplevelse som TMM hva angår klikk (dog endel flere enn TMM)/salg.

Hva er det egentlig som gjør at TD ikke er like "sultne" som andre nettverk? Når jeg påpeker feil hos andre nettverk (alt fra uviktige detaljer til større ting), er de på som fluer til møkk.
 

TMM

Medlem

TheMort

New Member
Så de tror at vi hver kveld sitter og sludrer og drikker kaffe med alle som har vært innom i løpet av dagen, og noterer ned om de har kjøpt noe?

Det svaret der er dessverre ikke unikt, har ikke snakket med noen som har klaget over at noe er nede, uten at man får det der tilbake.

Altså - jeg blir så provosert! For en møkkagjeng!

Supporten var elendig tidligere også, men når ma da først fikk et svar, var det ihvertfall ikke helt idiotisk.

Men nå det siste året ....
 

TheMort

New Member
En annen ting de bør ta tak i: Når et selskap ikke lenger betaler ut for iSales, hvorfor i alle dager må disse transaksjonene fortsatt vises i rapportene?

Snakk om demotiverende da, å se alle de salgene man ikke lenger får en krone for.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hei Alexis. Ser at jeg nå (kl. 11.46 i dag) har fått oppfølgingssvar på min support-ticket (kudos for at du følger med på forumet her). Selvsagt har jeg forståelse for at ting tar tid og at man ikke kan forvente permanent oppdatering på alt som skjer mellom annonsør og TD.

Jeg vil dog likevel hevde at TD kunne vært mer proaktiv - for eksempel ved å informere alle publishere som kjører kampanjen eller å ta ned kampanjen inntil ting fungerer. Hvordan tror du en potensiell kunde/besøkende reagerer på en link som fører til

"Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later."​

En liten update for moro skyld. Skriver i dag 20. mai og fortsett er problemet akkurat det samme. Ingen melding ut til publishere og fortsatt vises feilmelding som nevnt 5. mai.
 
Topp