Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettauksjon

Onebid

New Member
Hei.

Har "åpnet" en ny nettauksjon, ONEBID.NO.

Kom gjerne med tilbakemeldinger, eller bli medlem, legg ut dine gjenstander for salg, fortell alle du kjenner om siden, og by på det som forhåpentligvis er et økende antall varer :)

Mvh Onebid
 

vidarlo

Apache-junkie
Det klassiske problemet...

Kvifor skal eg bruke den nettsida, når du har eit utval på 10-12 varer, som i tillegg er dyre? Ebay har millioner ganger større utvalg, lavere priser, og fleire brukere.

QXL har også større utvalg, er (jamt over) billigere, og har fleire brukere.

For å ikkje nemne garantien eg har for at eg får ting - på ebay og qxl kan eg sjekke tilbakemeldinger som er gitt, og finne ut om en bruker er seriøs eller ikkje. Den tryggheta har eg ikkje hos deg... Når da ingen andre byr...

Forøvrig greide du å oppføre deg så useriøst på nFF at eg trur eg held meg unna den nettsida di ei god stund...
 

Msites Ltd

Livsnyter
Vidarlo - dette er vel useriøst fra din side!!! Du hugger løs på en som forteller om en ny side og begynner å sammenligne det med ebay !?! Hvordan skal han kunne ha masse anbefalinger når siden er ny ?? Og, såvidt jeg kunne se var det flere auksjoner med minstepris kr.1,-.
Gi nå fyren en sjanse!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Njaaa... det var faktisk en liten situasjon på nff for litt siden der en fyr ikke hadde skjønt hvordan det funka med skjult minstepris. Så kom onebid inn der og overreagerte noget for å si det forsiktig...

Hele greia bunnet jo ut i litt dårlig info, og en litt uerfaren bruker, men det er nå sant som vidar sier, selv om han sier det litt krasst, så kan det være veldig kjekt at noen spiller djevelens advokat:

Så hvorfor skal man bruke den sida istedet for qxl? Gi meg noen USP
 

Onebid

New Member
Hei igjen.

Så tråden på NFF, og det er ikke meg. Tror også jeg lar den minstepris diskusjonen ligge død (iallefall i denne tråden)

Men kan si at vi vil ikke legge ut varer selv, siden følger selvfølgelig Norske lover og regelverk.

Mvh Onebid
 

Onebid

New Member
Videre når det kommer til både Ebay og Qxl leverer de selvfølgelig en god tjeneste, men man alle har jo selvfølgelig ”rett” til å prøve å starte opp egne sider, selv om vi ikke har noen ambisjoner om å bli like stor som Qxl eller Ebay (skal godt gjøres).

Vi hadde jo også (uten å komme inn på en diskusjon om størrelse på siden) finn.no når averter.no kom, startsiden.no når sol.no kom, netthandelen når gooba.no kom, vimenn.no når juiced.no kom, osv osv.

Det vi har nå som ekstra grunn til bruke Onebid.no kontra Qxl, må det være at det er gratis å bruke.
Nå er det som nevnt ovenfor ikke noe trafikk å snakke om, men vil selvfølgelig legge i en del penger i å få trafikk på siden.
Derfor etterlyste jeg at dere må gjerne legge ut deres gjenstander (gratis), slik at når det kommer besøkende har de en grunn til å bli på siden.

Skulle noen ha noen gode ideer til flere tiltak man kan bruke for å gjøre siden mer attraktiv tar vi med glede imot alle forslag.

Mvh Onebid
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Uansett hvor flott ideen deres er, så vil den sjeldent komme noe vei om dere ikke bygger trafikk. Selv om det er gratis å legge ut ting på siden deres, så vil de fleste ikke gidde fordi den ikke har noen brukere. Da er det bedre å gå til qxl hvor du faktisk får solgt den og heller betale litt for det. Det er jo fortsatt en vinn-situasjon for brukeren å heller betale for det på qxl siden det høyner sjansene for et høyere bud enn på en tom side hvor dem må være heldig for å få et bud i det heletatt. Jeg vil anbefale dere å starte med å bygge rimelig med trafikk.

Hva gjør dere for å bygge trafikk allerede nå?

- Har dere tenkt på SEO?
- Har dere budsjett til PPC?
- Har dere samarbeidsavtaler med relevante sider innenfor de forskjellige kategoriene?
- Samarbeidsavtaler med andre nettsider selv om dem ikke er relevante (PS: Et samarbeid kan være at dem har en kolone på siden sin som viser produkter fra en bestemt kategori).
- Har dere reklame noe sted? F.eks i lokalmiljøet?
- Har dere hengt opp en lapp om det på den lokale dagligvarebutikken?
- Har dere tipset alle vennene deres?

Det er utrolig mye man kan gjøre for å markedsføre seg, det begrenses bare av budsjett og kreativitet.
 

Onebid

New Member
Hei og takk for innspill.

Ser argumentet ditt med bruke noen kroner på Qxl. Bedre å betale for å få solgt en ikke selge i det hele tatt.

Når det kommer til å bygge trafikk har vi satt opp budsjett å begynt å reklamere gjennom tilbudene til de forskjellige søkemotorene (google, kvasir etc).
Vil også annonsere gjennom adicate.com, i alle fall i nå i begynnelsen for å se hvor trafikken kommer fra, deretter sikkert kontakte sidene direkte (noen som har erfaringer med adicate??).

Ang samarbeid med andre sider har vi vært inne på tanken hvor nettbutikker som ”hjelper” oss i en oppstartfase og legger ut sine varer, kan motta gratis reklame hos oss senere når trafikken har tatt seg opp og/eller få kreditert kontoen sin med noen tusen.
Slik at når det for eksempel begynner å koste penger for promotering, provisjon (når antall varer og trafikk kan forvare at det koster penger) kan de som har hjulpet med å fylle opp siden fortsette å selge gratis.

Har ikke hengt opp noen lapp på Coop enda, men forteller selvfølgelig om siden rundt om i nærmiljøet vårt.

Mvh Onebid
 

Dre_C

Medlem
Som de andre sier her så må det noe mer til for at en skal registrere seg. Et tips kan være å gi selgere som registrerer seg et gavekort på f.eks. 200 kroner i gratis promotering på aine auksjoner.

Du må selvfølgelig ta betalt for ekstra promotering av auksjoner, hvis ikke så blir alle auksjoner lagt inn med ekstra promotering og da forsvinner poenget.
 
Topp