Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk design - produktrutene symetriske.

Turbo Heidi

Member
Er det noen som vet hvordan eg kan lage produkt rutene like store? Det er jo ikkje alltid man klarer å få tatt bilder som er like store. Så dermed må det gå an og få lagt inn bilde med ulik størrelse.

Hvordan kan eg få fikset slik at rutene er like store? Bilde trenger ikkje vere like store, men rutene må vere det.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2014-12-17 kl. 00.23.14.png
    Skjermbilde 2014-12-17 kl. 00.23.14.png
    225,2 KB · Sett: 16
Tips: Last alltid opp alle produktbilder i èn og samme størrelse, og optimaliser dem for web. Er litt ekstra jobb, men du vil spare mye på "load time", og gjøre nettbutikken din symmetrisk :)

Finn en bildestørrelse du synes er perfekt. Ofte rundt 800x600px (slik at du kan få en fin zoom-effekt).
Hvis du går for den størrelsen, så lag et tomt 800x600 bilde i f.eks photoshop og lim inn bildene du vil redigere der og dra og tilpass bildet til det passer 800x600.
PS! et 800x600 bilde bør aldri være større en 50kb.

Har du sykt mange bilder, finnes det automatiske bilderedigeringsprogrammer som gjør at du kan redigere x-antall bilder i èn operasjon.
 

Turbo Heidi

Member
Takk for tips. Da får eg bare komme meg i gang og gjøre det før eg innvier kunder for mitt nye oppsett.
Eg har photoshop fordi eg har alltid likt å leke meg med bilder.
Har også kjøpt meg ett hvitt laken slik at eg får en helt hvit bakgrunn :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder

TorsteinO

Art Director & grunder
større enn A0? (841 × 1189 mm)

I såfall bruker du bare flere, det er null problem, det vil bli en svakt synlig skjøt selvsagt, men helt garantert enklere å flikke bort i photoshop enn det et laken vil gi deg. For den saks skyld - har du veldig store produkter kan du også få kjøpt egne fotobakgrunner på rull, dette koster selvsagt ganske mye mer, men funker veldig bra.
 

Moo

New Member
Nå er vel strengt tatt 800x600 et 4:3 format :)

800 / 20 = 4
600 / 20 = 3
= 4 : 3

Ja, nøyaktig derfor jeg skrev det jeg skrev :) Hun kan jo bare klippe alt i 4:3, så får hun boksene sine synkroniserte. Er jo mange måter, men er vel mindre arbeid å bare skalere alle bildene til 4:3 samtidig!
 
Topp