Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk for mobiltilbehør vurderes solgt

Status
Stengt for ytterligere svar.

jsk

Medlem
Heisann,

Har en nettbutikk for salg av mobiltilbehør (deksler, kabler m.m) som jeg vurderer å selge da jeg ønsker å frigjøre tiden min til andre prosjekter. Har hatt nettbutikken i over 3 år.

Må innrømme at salget har vært sviktende det siste halvåret på grunn av manglende markedsføring og økt konkurranse(?), og vet det også har sammenheng med at jeg har lagt vesentlig mindre tid til å utvikle nettbutikken og varesortimentet på fritiden da jeg har full jobb ved siden av. Trafikk fra søkemotorer har ikke vært så bra heller så ser en sammenheng her. Det er store muligheter til forbedring for den som er dreven på SEO og har sterkt ønske om å drive med nettbutikk.

Noen stikkord:

- Ingen drop shipping i dag.
- Ca 1300 produkter
- Varelager tilsvarer ca 110k (eks. mva) i anskaffelseskost. 80-90% av varelager er plassert på fjernlager (to boder i Larvik) pga plassmangel hjemme. Ved overtakelse innrømmes gunstig rabatt på varelager slik at du får en bra start.
- Nettbutikkløsning er levert av 24nettbutikk. Har forskuddsbetalt til oktober/november.
- Betalingsløsning levert fra Dibs.
- Snittbesøk pr dag 45-65 besøkende.
- 3770 kunder i databasen som det kan sendes nyhetsbrev til
- Integrert mot tripletex i dag for overføring av salgsbilag.

Send meg PM så sender jeg link til nettbutikken. Bud ønskes på PM.

Prisidè: HBO 30 000,-
 
Sist redigert:

jsk

Medlem
Har fått et bud på 41000 for nettbutikk, varelager og 3 domener (landingdomener som genererer trafikk).

Varelageret er i skrivende stund verdt 121531 i anskaffelsesverdi og antatt salgsverdi over 500000. Salget i år har vært 25 000 inkl. mva. uten spesiell markedsføring. Beste månedene for omsetning ligger like rundt hjørnet.

Tidligere år. 2010: 170 000, 2011: 169 000, 2012: 114 000.

Ønsker å overdra nettbutikken til en driftig eier med kremmerånd som kan videreføre nettbutikken til nye høyder.

Nettbutikken selges fordi jeg vil frigjøre tid til nye prosjekter.

Rask overtakelse ønskes og loves etter nærmere avtale.
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det er nå snart to måneder etter siste melding.
Eies butikken og varelageret av et AS?

Du selger ikke noe bedrift sant? Hvis det er et ENK som eier lageret og domenet, hvordan er da reglene for registrering av tap? Det ville vel påvirke skatten?
Har det i såfall noe å si å vente til kalenderåret er omme eller lignende?
 

jsk

Medlem
Nettbutikken er fortsatt ikke solgt og eies av et enkeltmannsforetak. Hadde håpet å få solgt den i sommer, men kjøper trakk seg i siste liten.

Jeg selger kun nettbutikk med tilhørende domener. Jeg har to muligheter for å få skattemessig effekt neste år.

Selge nettbutikk med varelager med tap eller nedskrive varelageret for ukurans (dvs. kaste produkter som ikke ansees som salgbare for utgåtte modeller). Salget eller nedskrivingen må skje i inneværende regnskapsår for å ha skattemessig effekt når næringsoppgaven leveres neste år.
 

jsk

Medlem
3 måneder har gått og jeg har ingen bud for hånden. Jeg vurderer sterkt å avvikle nettbutikken hvis det ikke kommer noen bud snart.

Her er link til nettbutikken.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp