Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikker og eiere

Fredrik

Medlem
Legg inn "mål". Der velger du den trakten som brukeren skal gjennom før kjøp. Feks ser det slik ut for meg:

Handlekurv = mål 1
Kasse = mål 2
Shipping = mål 3
Registrert ordre = mål 4

Da ser jeg bla hvor mange som detter av lasset (ca 50%) og hvor mange ordrer samt hvor kommer brukerne fra som faktisk handler. I tillegg har jeg installert E-handel som virker dritbra. Dog virker ikke prisen riktig på alle varer ennå (lurer på hvorfor AKVARIO???)=) Dette er et uvurderlig verktøy, altså mål konvertering. Her kan jeg bla finne ut at mine 5 blogger som linker til nettbutikken konverterer mer enn 5%. I tillegg konverterer adwords meget høyt.

Det eneste kjipe er at de fleste ordrer går via telefon hos oss og da kan man ikke kjøre noe særlig statistikk på de. Man skulle ha en ordretelefon med active sync mot analytics.
 

Ctech

Medlem
Veldig interessant, dette med konverterings rater:

For å dele mine resultater:
Konverteringsrater totalt av besøkende på siden: 0.41% siste 30 dager.
Konverteringsrater totalt med Adwords på siden: 0.78% siste 35 dager.

Er vanskelig å si om dette er bra eller ikke, ettersom de fleste av time bestillingene (dette er en klinikk) kommer pr telefon.

Hva synes dere?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Tviler sterkt på at gammel data vil påvirkes!

Trackeren samler jo inn ny data, ikke gammel.

Har byttet tracker på andre butikker uten at jeg har fått tilbakemelding på at data er forsvunnet...
 

Fredrik

Medlem
E-handel er en funksjon i analytics som analyserer omsetningen i nettbutikken ned til produktnivå. Jeg kan feks finne ut hvor mye et henvisningsnettsted genererer i kroner. Som domenet Dedicated Server Hosting | VPS | Domains | Webhosting | Private Racks by LeaseWeb har i perioden august generert 2 164.- i netto kjøp og har en konverteringsfrekvens på drøyt 4. Altå klarer jeg å finne ut hvor mye en annonse eller lignende er verdt i faktiske kroner i kassen. Bla ser jeg at kataloger lønner seg ikke. Der har jeg null kroner i kassen helt siden mai. Derimot har jeg mest kroner inn fra google, kvasir, direkte samt mine blogger. Dermed kan jeg legge mest energi på det som er viktig for meg å tjene penger.

Statistikk er muligens kjedelig men for meg er det den desidert største kilden til økt omsetning.
 
Topp