Kjapp og trygg hosting for Wordpress

nettbutikkleverandører

jens

New Member
noen som har erfaring med noen av disse leverandørene?
trollweb
digitroll
multicase
bysant

Var ett virvar av tilleggspakker og diverse månedsavgifter samt etableringsgebyrer som måtte betales på de, men løsningene deres så ut til være de som passet meg best, hvis noen har litt erfaring av bruk av noen av disse eller vet om noen gode leverandører med tilsvarende funksjoner, så setter jeg pris på noen tilbakemeldinger.

spesifikasjoner på hva jeg trenger av funksjoner hvis det er til hjelp for å finne en god leverandør:

varer:
mellom 15.000-30.000 artikler med funksjoner for relaterte varer, samt linker på varene til diverse produktinfoer, om varer er på lager.

betalingsløsninger:
visa, klarna etc

integrering mot regnskapsprogram.

sporing av pakke funksjon på siden

automatisk ordrebekreftelse

handel uten at kunde må registrere seg på siden.

det var vel hovedpostene jeg kunne komme på i farten, så hvis noen har noen forslag på løsninger så taes det imot med takk :)
 

jens

New Member
Slik jeg har forstått magento, så har jeg nødt til å lage siden selv, noe som ikke er interessant, ønsker primært en ferdig butikk, hvor det bare er å plotte inn varer og alt av løsninger er ferdig integrert, så på mystore først som mange her inne hadde anbefalt, men de virket litt for begrenset i forhold til vareantall.
 
Slik jeg har forstått magento, så har jeg nødt til å lage siden selv, noe som ikke er interessant, ønsker primært en ferdig butikk, hvor det bare er å plotte inn varer og alt av løsninger er ferdig integrert, så på mystore først som mange her inne hadde anbefalt, men de virket litt for begrenset i forhold til vareantall.

Yngve fra MyStore er på forumet du kan sende han en pm og høre om vareantallet.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Slik jeg har forstått magento, så har jeg nødt til å lage siden selv, noe som ikke er interessant, ønsker primært en ferdig butikk, hvor det bare er å plotte inn varer og alt av løsninger er ferdig integrert, så på mystore først som mange her inne hadde anbefalt, men de virket litt for begrenset i forhold til vareantall.

Du kan få Magento ferdig levert fra diverse selskaper også. Uansett hvilken leverandør du velger må jo ting settes opp til å passe deg og dine behov.
 

HPF

Medlem
Slik jeg har forstått magento, så har jeg nødt til å lage siden selv, noe som ikke er interessant, ønsker primært en ferdig butikk, hvor det bare er å plotte inn varer og alt av løsninger er ferdig integrert, så på mystore først som mange her inne hadde anbefalt, men de virket litt for begrenset i forhold til vareantall.

Jeg bruker Nordisk e-handel og er godt fornøyd med dem. Svensk firma og de svenske nettsidene er her.

Skal du styre med 20-30.000 artikler bør du legge vekt på hvor god lagerstyringsdel regnskapsprogrammet har og hvor godt integrert regnskapsprogrammet er med nettbutikken. Av norske regnskapsprogram kan nettbutikken til Nordisk e-handel integreres med e-conomic (som har en bortimot verdiløs lagerstyringsmodul) og Mamut Enterprise One (som jeg er i ferd med å flytte over til i disse dager).

Nordisk e-handel har de andre egenskapene du spør om og serverene er lynkjappe.

Av de andre du nevner har jeg brukt Multicase 2-3 år. Jeg vurderte dem ikke engang når jeg startet opp ny nettbutikk for et par år siden.
 

HPF

Medlem
Komplett.no kjører tilsynelatende på IIS med en design lagd av muxmedialab.
Kan være de har SAP på business process siden, men det er mer 'back office'.
TS skriver han skal ha 15000-30000 artikler og at nettbutikken må integreres mot et regnskapsprogram så jeg tenkte nok mer på Multicase vs SAP i ERP sammenheng enn den nettbutikken kundene ser. Jeg tolket ihvertfall ikke DF som at han mente det var funksjonaliteten kundene opplevde.

Komplett vokste ihvertfall ut av Multicase.

Komplett har utviklet nettbutikken selv. Jeg har ikke hørt om muxmedialab før nå, men jeg ser det er et ENK basert i Sandefjord så det er vel kanskje en som Komplett leide inn for å gjøre/assistere med designarbeidet.
 

jens

New Member
takk for mange innspill, har sendt forespørsel til nordisk e-handel, som så veldig fin ut.
blir nok å ringe multicase og trollweb i morgen for å forhøre meg litt på de også.

Har idag hatt ett lite forretningsplan møte, og ser ut som ting går veien så langt :)
så forhåpentligvis er man oppe å går innen 3 måneder hvis alt går som planlagt ( bank i bordet ).

Men har en del usikkerhetsmomenter på utgifter, som flere av dere nok har noen erfaringer på.

1.
bruk av betalingsløsninger , hvor mange forskjellige løsninger er nødvendig , Nets og Klarnas løsninger virker som typiske må ha, men lurer på om de andre løsningene brukes noe stort av nordmenn eller blir det bare unødvendige kostnader og legge inn flere løsninger enn de, erfaringer taes imot med takk :)

2.
erfaringer rundt forum på netthandelsiden, ser veldig få som opererer med det.
Jeg tenker som så at det vil øke trafikk til siden samt gi kunder en mulighet til å diskutere diverse løsninger seg imellom, mens min kollega ser det som unødvendig ekstra arbeid, samt at man risikerer kunder som er misfornøyde vil kunne ødelegge framtidige salg ved å poste dårlige kritikker.
fordeler \ bakdeler?
Synsing på saken settes pris på.

Det var vel det jeg hadde på hjertet for øyeblikket.
 
Topp