Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettby

xenimus86

Medlem
Siden det er tilnærmet umulig å spamme nettby med besøksscript må det finnes en annen måte å bruke nettby.no til sitt favør.

Derfor lurer jeg på om det er noen her inne som vet hvordan man får nyheter fram på forsiden?
 

xenimus86

Medlem
Nå er uansett ikke spam noe vi ønsker å promotere i offentligheten her, heller ikke metoder som trekker ned kvaliteten på andre nettsider.

Hehe, neida, var ikke det jeg mente. Har ingen intend å gjøre slike ting. Er mer interessert i å få god stabil besøkende.

Men jeg bare lurte på om det var en måte å komme på forsiden...

Nå har jeg spurt en rekke personer på nettby, spesielt dem som har en sak på forsiden, og svaret jeg har fått er å mase mye på byvaktene før de slenger opp en nyhetssak.

Nå er vel og merke nivået på artiklene meget lavt i noen tilfeller, så dersom man skrivet et bra innlegg burde det ikke være noe problem å komme på forsiden.. Er litt spendt på trafikken derfra..!
 

Deezire

Medlem
En kompis av meg fikk mye pes fordi han brukte en crawler på blink for å promotere en nettsiden. På profilen sin hadde han en link til siden han promoterte, og crawleren gikk gjennom samtlige profiler (i riktig aldersgruppe, selvsagt) og postet en liten kommentar som var kjønnstyrt. Responsen var svært god, men det var den også fra advokatene til Dagbladet.
 

xenimus86

Medlem
En kompis av meg fikk mye pes fordi han brukte en crawler på blink for å promotere en nettsiden. På profilen sin hadde han en link til siden han promoterte, og crawleren gikk gjennom samtlige profiler (i riktig aldersgruppe, selvsagt) og postet en liten kommentar som var kjønnstyrt. Responsen var svært god, men det var den også fra advokatene til Dagbladet.

Seriøst? Fikk han pes fra advokatene deres? Sykt :S Jeg har nemlig for rundt et år siden brukt lignende crawlere på nettby. Hadde da en link på siden min som pekte til min side. Var helt insane respons på kort tid. Besøkte da 300 000 - 400 000 profiler i løpet av en kort periode. Ganske mange klikket.

Men det eneste som skjedde var at de blokka den profilen + mobilnummeret jeg hadde registrert profilen med. Hørte aldri noe fra de liksom .. Men har valgt å ikke gjøre slike ting mer.

Er derfor jeg er her inne på forumet. For å finne gode stabile løsninger...
 

Deezire

Medlem
Tja - i så tilfelle ville jeg sett på det som en advarsel. De unngår også masse pes ved å ikke strafferettslig forfølge det, men det er noe de garantert vil ty til hvis det blir et vedvarende problem fra din side. Ikke bare er det ødeleggende for communityet at det florere mye spam på nettverket, men det er jo det samme som å gi fra seg annonseinntekter.

Nettby har rett rundt 50 millioner impressions per dag, det sier litt om størreslen på nettsiden. Dagbladet har jo saksøkt VG for 400 millioner i tapte inntekter siden de "stjal" koderen deres, mens han var ansatt hos Dagbladet.
 

Bjrl

Medlem
Takk for tips, men det ser ut til at Nettbyll bare besøker profiler - ikke poster noe. Og at Nettby i tillegg har lagt inn en automatisk sperre som banner brukerne av Nettbyll.

En crawler som legger igjen en setning eller to hos alle som man har besøkt - enten på Nettby, på Facebook eller på andre lignende steder - ville vært morsomt å prøve ut.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
En crawler som legger igjen en setning eller to hos alle som man har besøkt - enten på Nettby, på Facebook eller på andre lignende steder - ville vært morsomt å prøve ut.

Mvh
Bjørn Jarle

Nå er ikke jeg noen koder, men om man først har kodet en crawler som besøker profiler burde det kanskje ikke være den store jobben å implentere det å legge igjen en setning eller to samtidig. Kanskje du kunne kontakte koderen av nettbyll.
 
Topp