Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettklikk?

picxx

Well-Known Member
Noen som har testet et CPC affiliate program som heter nettklikk?
Betaler de?
 

Dre_C

Medlem
Tror ikke det har vært noen aktivitet i det selskapet de siste årene. Siden har i alle fall ikke vært oppdatert på et par år.
 

picxx

Well-Known Member
Fikk ganske kjapt svar på supporten, og sidEN de annonserer er jo relativ ny.
 

picxx

Well-Known Member
Lurer i grunnen litt på om det er de samme som står bak smartbud.com da det ser ut som det er den eneste annonsen de har i sitt "nettverk".

De skimmer også veldig på utgående klikk.
Jeg kjører stort sett all min trafikk gjennom script, og en får ca. 30% av det en sender fra nettklikk.

m.a.o. ikke å anbefale.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg bare må bryte inn i denne tråden angående smartbud.com.

Selv var jeg så dum for en tid tilbake å by på auksjoner der inne og brukte omtrent ca 1500,- der inne.
Jeg har i lengre tid irritert meg over at selskapet ikke har avsluttet en eneste auksjon siden starten enda, så jeg tok kontakt på mail.
Den første mailen jeg sendte kan dere lese under:

Så vidt jeg forstår så er hele dette konseptet deres svindel.

Jeg lurer i grunnen litt på om dere i det hele tatt kommer til å svare
meg
på denne mailen.

Jeg har tidligere brukt kansje 1500,- på deres auksjoner, og det skjer
aldri noe som helst!
Den samme bilen, samme xbox, samme mobiltelefon...

Om ikke dere kommer med en god forklaring på dette kommer jeg personlig
til å anmelde dere for svindel.
Det er nok ganske mange som vil dette.
Om dere ikke tror meg kan dere ganske enkelt ta en titt rundt om kring i
norske diskusjons-forum.

Det er ikke mange som liker dere!

Jeg forventer svar med en god forklaring !

Mailen jeg fikk i retur var:


From: support@smartbud.com - Espen Hansen.
Auksjonene blir avsluttet når oppgitt antall bud har kommet inn. Dette tar
tid, og det er noe som alle parter må ta hensyn til.


Da måtte jeg svare, så jeg skrev da:

Er det lov å spørre hvem du er ?

Dette skrev jeg fordi jeg ikke hadde registrert at navnet stod i mailen jeg nettopp hadde fått..
Svaret jeg fikk var da ganske enkelt... :

Det står vel i avsenderfeltet....


Etter jeg leste navnet tenkte jeg at jeg skulle sjekke hvem domenet står registrert på. Det var ikke noen Espen Hansen registrert der.
Jeg sjekket det på domeneshop.no..
https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainname=smartbud.com

Dette er da ikke noe Norske greier engang...


Da sendte jeg ham en siste mail, der jeg skrev:

Så det er du som driver denne siden altså ?
Og hvis det ikke er deg, hvem er det som driver den da?

mvh
Mr Vest


De første mailene fikk jeg svar på etter kansje bare 2 timer, men denne siste mailen har "Espen Hansen" enda ikke svart på. Jeg sendte den til ham 6 April 2007!
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Beklager, men går litt off-topic her nå.

Smartbud sitt system er vel like enkelt som det er genialt.

Om du f.eks. skal "auksjonere" ut en ting som koster 10.000 i innkjøp:

"Tipp et tall mellom 1 og 10.000.
100.- for hvert tall du tipper på.
Når 500 stykker har tippet, blir vinneren den som tippet nærmest vårt "gulltall".
"

Om dette er lovlig med tanke på den norske lotteriloven, eller markedsføringsloven vet jeg faktisk ikke, og det er vel derfor siden er registrert i england med lavt skydekke over kontaktopplysninger til den virkelige driveren.

Det beste tipset er å holde seg langt unna slikt, og det som ser for godt ut til å være sant.....vel, stort sett er det ikke sant.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg vil så absolutt tro at det smart-sms driver med fordi Se & Hør hadde akkurat samme type auksjon for en stund tilbake.
Jeg vet ikke om de har det enda...

I og med at Se & Hør har hatt slike auksjoner så ser jeg ikke noen grunn til at det skal være ulovlig i Norge og heller ikke til at smartbud trenger registrere domenet i England/Utlandet.

Jeg skal sjekke litt mer opp i dette i morgen. Ta litt telefoner osv.. Er jo intressant å vite dette...


Jeg syns også at smartbud er ett genialt konsept. Det er jo noe man faktisk kan tjene utrolig med penger på en slik tjeneste!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det dem med andre ord sier er "vi avslutter ikke noen av auksjonene før vi har lurt dere for nok penger til å kjøpe premier".

Hvorvidt det er lov eller ikke vet jeg ingenting om, men konseptet er forsåvidt genialt. Om det viser seg å være lov i Norge, så har dem ingenting å tape. For hver premie dem gir ut er dem garantert et meget bra overskudd!
 

picxx

Well-Known Member
Det se og hør gjorde, og også har blitt gjort blant annet på qxl i forbindelse med tv-aksjoner, er at de fastsetter en sluttdato for auksjonen.
Store aktører vil uansett tjene penger på noe slikt.
Det jeg lurer på er om det er lov å kjøre et lotteri med en flytende avslutningsdato (det er ikke for noenting at alle lotteri opererer med en dato de avsluttes?).
Det smartbud gjør er jo også etter norsk lov definert som lotteri vil jeg tro, da slike "german auctions" ikke har noen som helst tradisjon her i norge.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det se og hør gjorde, og også har blitt gjort blant annet på qxl i forbindelse med tv-aksjoner, er at de fastsetter en sluttdato for auksjonen.
Store aktører vil uansett tjene penger på noe slikt.
Det jeg lurer på er om det er lov å kjøre et lotteri med en flytende avslutningsdato (det er ikke for noenting at alle lotteri opererer med en dato de avsluttes?).
Det smartbud gjør er jo også etter norsk lov definert som lotteri vil jeg tro, da slike "german auctions" ikke har noen som helst tradisjon her i norge.

Det er sant. Det tenkte jeg ikke helt på..
Uansett skal jeg ta ett par telefoner i morgen og få sjekket lover og regler rundt dette...
Om det faktisk viser seg at det er noe ulovlig rundt dette tror jeg han kommer til å slite godt han som står bak siden.
Han har tross alt sendt e-post til meg, og bare en liten mail kommer vel med en IP-Adresse gjør den ikke det? Eller tar jeg helt feil nå ?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Dette er en meget utbredt auksjonsform i Sverige, konseptet er ganske nytt i Norge.

Finnes mange lyssky bransjer... Motsatt auksjon, poker, gamling osv.. De fleste drives fra utlandet.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dette er en meget utbredt auksjonsform i Sverige, konseptet er ganske nytt i Norge.

Finnes mange lyssky bransjer... Motsatt auksjon, poker, gamling osv.. De fleste drives fra utlandet.

Jeg har sett dette står på smartbud.com også, men jeg finner ikke noen sånne auksjoner i Sverige jeg. Har du noen linker?


Jeg fant samtidig akkurat samme type auksjon som smartbud på nettet:

Auksjoner | Laveste Bud Vinner

Eneste forkjell er her at de faktisk skriver når auksjonen skal avsluttes !
Allikevel har jeg en liten grunn til å tro at også dette er svindel...
Telefonnummeret domenet står på er ikke oppført i katalogen..
Samtidig har de skrevet navn på vinneren av en Ipod der inne. Der står navnet på vinneren og ikke engang det navnet finnes i telefonkatalogen.
Dette kan jo være tilfeldig....




Jeg har tatt ett par telefoner nå, men har ikke tid akkurat nå og skrive inn hva jeg fikk vite. Skal ta det på kvelingen :)
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
bidme.com er vell den største i Sverige. Finnes 20-30 aktører meg bekjent.

SJekk Budet.se - Alla svenska lägsta-budet-vinner auktioner. for mye info rundt auksjonsformen

Ja, jeg ser denne siden og alle tilsvarende sider den linker til.
Men jeg skjønner ikke helt tankegangen til svenskene akkurat der...
Noen svenske auksjoner gjør tingene akkurat som smartbud, mens andre svenske auksjoner har en tid der de avslutter auksjonen.

Om de har lov til å ha auksjon uten avslutnings-tidspunkt forstår hvertfall ikke jeg hvorfor noen av de bruker avslutnings-tidspunkt i det hele tatt..
Det er jo mye bedre penger i denne type auksjon om de ikke har det...


Jeg sjekket også litt opp i hvorvidt dette er lovlig i Norge, og mannen jeg snakket med i telefonen mente selv at dette kunne da umulig være lovlig.
Han sa han skulle sjekke litt opp i dette, og sjekke om det er mange andre som også har reagert på det.
Han ringte meg tilbake igår, og fortalte at det var andre henvendelser om akkurat det samme men at de ikke hadde funnet noe lover & regler som var imot det smartbud driver med.
Derimot ser jeg de har forsøkt å ringe meg idag også, men jeg fikk ikke med meg dette før etter kontortider, så jeg har ikke fått ringt tilbake.

Uansett, om dette faktisk er lovlig er det sikkert og visst at jeg skal planlegge noe tilsvarende greier selv.
Er det noe man kan tjene STORE penger på så er det jo akkurat denne type auksjoner.
La oss si f.eks en XBOX360 som koster 3500,- og kjøpe inn.
Auksjonerer den bort (20,- per bud med 500bud før auksjonen er ferdig)..
Dette blir jo 10,000,-, noe som tilsvarer en fortjeneste på 6500,-.. Uten å gjøre noe mer enn å trykke ett par taster på datamaskinen..
Sinnsykt...
 
Topp