Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettside like enkelt som blogger?

Føler meg som en tulling som spør om dette, men jeg er i allefall litt mindre tulling om jeg lærer noe av å spørre; frem til nå har jeg laga alle mine sider i wysiwyg. Utrolig stress (til å være så enkelt), jeg skulle ha brukt noe som går kjappere og ser bedre ut.. Å skrive html er ikke et alternativ, det har jeg ikke tålmodighet til. I stedet for, er det feks noe man kan bruke som er like enkelt som blogger, og som (med rett template) kan se brukandes ut?

Har laga en del penge-sider til nå, type satt opp på 10 minutter, tjene litt penger, lage ny side.. Er gira på å lage meg ei skikkelig side, har funnet ut hva jeg skal lage side om og all ting. Er det i det heletatt mulig å komme utenom ftp når man skal sette opp sider som ikke er blogg?
 

onlyme

New Member
Jeg synes egentlig ikke blogg er noe særlig raskt.

Jeg veksler litt mellom sitespinner, og html-kit. Bruker fhgt til å masseprodusere koden. Bruker ca 2 - 3 timer på en komplett side med 5 sider,
600 thumbs med bekrivelse etc
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Du kommer ikke utenom FTP så lenge du skal laste opp til et webhotell. Da må du evt bruke gratistjenester. (wordpress.com / blogg.no / etc)

Om du lager vanlige websider så kan du lagre direkte via wysiwyg i noen programmer, men det går jo på ftp det også.

Wordpress som brukernavn sier er et veldig kraftig verktøy som kan brukes til det meste.
 

zapotek

Medlem
Det går uberkjapt å sette opp en side i Wordpress når du har gjort det noen ganger. Men du bør komme over FTP angsten din snarest mulig om skal lage noe som helst....
 
Takk for alle svar. :)

Hehe har ikke ftp-angst eller noen ting, driver jo 7-8 sider der jeg har brukt ftp på alle sammen.. Bruker Filezilla daglig.

Kunne likevel tenkt meg å hatt noe a la blogger. Må vel gjøre som brukernavn sier, og ta en nærmere kikk på Wordpress.
 
En liten ting til: har dere noen sider å anbefale der jeg kan finne gode wordpress templates? Har vært på en MILLION sider, men er så utrolig mye drit..
 
(Går det ikke an å redigere innlegg?)

Jeg må nesten spørre om dette, for jeg har aldri gjort det før; man laster ned Wordpress template som man så laster opp til host med ftp. Hvordan skriver man da nye innlegg? Må man skrive om html-en, eller kan man lage en innloggingsfunksjon som gjør at man kan skrive online, slik som på blogger? Sorry om jeg spør dumt, er temmelig grønn.
 
Ok..

Har begynt å få det til sånn halvveis, men får denne beskjeden:
"Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress."

Googlet det, og det virka som om jeg måtte ha Apache for å få det til å funke. Må jeg det?

Videre så redigerte jeg ei fil, wp-config; jeg leste en tutorial der fila var mye mindre. Er det noe av den som skal slettes?
Her er hele teksten..

<?php
/**
* The base configurations of the WordPress.
*
* This file has the following configurations: MySQL settings, Table Prefix,
* Secret Keys, WordPress Language, and ABSPATH. You can find more information by
* visiting {@link Editing wp-config.php « WordPress Codex Editing
* wp-config.php} Codex page. You can get the MySQL settings from your web host.
*
* This file is used by the wp-config.php creation script during the
* installation. You don't have to use the web site, you can just copy this file
* to "wp-config.php" and fill in the values.
*
* @package WordPress
*/

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'yaw');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'yaw');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'yaw');

/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', 'yaw');

/** Database Charset to use in creating database tables. */
define('DB_CHARSET', 'utf8');

/** The Database Collate type. Don't change this if in doubt. */
define('DB_COLLATE', '');

/**#@+
* Authentication Unique Keys.
*
* Change these to different unique phrases!
* You can generate these using the {@link http://api.wordpress.org/secret-key/1.1/ WordPress.org secret-key service}
*
* @since 2.6.0
*/
define('AUTH_KEY', 'put your unique phrase here');
define('SECURE_AUTH_KEY', 'put your unique phrase here');
define('LOGGED_IN_KEY', 'put your unique phrase here');
define('NONCE_KEY', 'put your unique phrase here');
/**#@-*/

/**
* WordPress Database Table prefix.
*
* You can have multiple installations in one database if you give each a unique
* prefix. Only numbers, letters, and underscores please!
*/
$table_prefix = 'wp_';

/**
* WordPress Localized Language, defaults to English.
*
* Change this to localize WordPress. A corresponding MO file for the chosen
* language must be installed to wp-content/languages. For example, install
* de.mo to wp-content/languages and set WPLANG to 'de' to enable German
* language support.
*/
define ('WPLANG', '');

/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

/** WordPress absolute path to the Wordpress directory. */
if ( !defined('ABSPATH') )
define('ABSPATH', dirname(__FILE__) . '/');

/** Sets up WordPress vars and included files. */
require_once(ABSPATH . 'wp-settings.php');
?>
 
Topp