Kjapp og trygg hosting for Wordpress

nettside, nettbutikk og blogg. Råd og vink takk!

marmis

Medlem
hei, jeg holder på å starte en butikk (fysisk) og vil logisk nok ha en nettside til denne. Ganske fort vil vi også få på plass en blogg og en nettbutikk. Jeg har bitte litt peiling på data. Brukt wordpress noen år (til blogging), kan bruke ftp etc, men har ikke snøring på php-programmering.

Hvor skal vi hoste siden vår tro? har brukt one.com tidligere men etter å ha lest litt rundt virker det ikke som det beste i forhold til å drive nettbutikk. (har de støtte for ssl?!). Trenger vi ulike domener for nettsiden og nettbutikken og bloggen, eller kan dette være subdomener. (eller hva det heter?)?


Skal vi gå for ferdig løsnignfor nettbutikken a la mystore.no eller fikse selv med zencart? Eller bruke woo-commers og wordpress og div plugins? Er litt fristet til det siste for å kunne designe siden litt som vi ønsker/ sammenhengende design på netside, nettbutikk og blogg.

Håper noen har gode innspill til meg!
 

Dag Frogner

Supermedlem
One.com er nok ikke det beste valget nei. Det finner du fort ut om du søker litt her inne på forumet. ;) Det folk klager på er vel at de plutselig kan finne på å stenge siden din om du kommer over en viss mengde trafikk f.eks.

Personlig bruker jeg kun Domeneshop til domener og hosting og er veldig godt fornøyd her, men har ikke nettbutikk og vet derfor ikke om dette krever noe ekstra av noe slag (selvom jeg ikke tror det). Ellers er det vel mange som liker Host1 her inne.

Jeg ville hatt alt på samme domene, og hatt bloggen på et subdomene eller undermappe. Hvorfor trenger du nettside i tillegg til nettbutikk og blogg?

Hvis dere har god teknisk innsikt (noe du nevner at dere kanskje ikke har allverden av) og vil/orker/gidder bruker noen titalls/hundretalls timer på å finne ut hvordan f.eks ZenCart fungerer, er jo det en ok løsning. Om du heller vil betale noen hundrelapper pr mnd, ikke tenke på driften av nettbutikken og dermed kunne fokusere mer på businessen så er jo det også en god løsning. Da har du også en epostadresse og/eller et telefonnummer å ringe om du lurer på noe, istedet for å kanskje måtte bruke timesves på å finne ut av det.

Vet at mange er fornøyd med Mystore.no selvom jeg ikke har testet det selv. De har forøvrig også mange gode design å velge mellom: http://www.mystore.no/category/themes/

Og velkommen til forumet. :)
 

marmis

Medlem
takker for svar! og velkomsthilsen :)

Vil gjerne ha en nettside med informasjon om butikken bla annet fordi den skal drives som et samvirkelag, og da med dinformasjon om medlemskap og fordeler etc. så er det naturlig med en link videre til nettbutikken. Syns det hadde vært stas med enhetlig design på det hele, men det er kanskje ikke noe must....

Prøvde å installere zenkart på et annet domene jeg har bare for å teste. Fikk det forsåvidt til, men ser at det kan gå maaaaangr timer her ja, så det er kanskje bedre med en mer ferdig lôsning. Noen med erfaringer ift wordpress og nettbutikk her?
 

Handyhost

Medlem
Heisann,

Vedrørende valg av nettbutikk. Selv ville jeg valgt oscommerce og bygd ut med plugins.

Jeg driver for tiden selv og setter opp et web hosting selskap så jeg kan evt gi deg en gratis test konto hvor du kan installere og teste ulike løsninger. Løsningene som er listet på denne siden kan da installeres med bare et par klikk: E-Commerce Man slipper da å sette opp databaser etc. selv. Når du har "herjet" fra deg så sletter vi kontoen så her er det er bare å slå seg løs :)
 

Marte_Johansen

New Member
Moderert pga lenking

Hei,

Jeg vil absolutt foreslå en mer skreddersydd løsning som du kan få med WooCommerce som du selv nevner. Da kan du knytte nettside og blogg til dette systemet og da får du alt på ett sted og kan styre alt selv via én innlogging. Dette vil være svært tidsbesparende i lengden og systemet kan utvikle seg sammen med bedriften din ettersom den vokser.

Jeg jobber selv med nettbutikkløsningen WooCommerce (til WordPress) og kan anbefale denne på det sterkeste. Med dette systemet kan du legge ned så mye eller lite tid som du vil i forhold til hvor skreddersydd du trenger det. Det fungerer så og si "out of the box", men jeg vil selvfølgelig anbefale en mer skreddersydd løsning :)

Når det gjelder hosting har jeg fortsatt ikke funnet noen norske leverandører som kan konkurrere med de store trygge internasjonale aktørene. Dette gjelder både pris, kundeservice og oppetid. To av mine favoritter er Hostgator og WPengine for WordPress baserte sider.

Jeg jobber i Nettsett (nettsett.no), et webbyrå i Oslo. Vi kan gjerne ta en prat om prosjektet ditt hvis du ønsker det?

Det er bare å ta kontakt!

Vennlig hilsen Marte Johansen

tlf: 93 43 25 37 // epost: marte@nettsett.no
 
Sist redigert av en moderator:

marmis

Medlem
Takker for tips. De levrandørene du nevner var jo en smule dryrere enn en del andre, men det er kanskje gode grunner for det..

Jeg tar kontakt om jeg trenger hjelp til å skreddersy :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Sats på host1.no, mye bedre enn hostgator (spesielt til norske sider), norsk og veldig god support, fleksible og hjelpsomme, og hyggelige priser. WPengine er i og for seg bra, men jeg ville heller ha satsa på en norsk kvalitetshost, siden du da får hjelp på norsk, noe som er vel så viktig.

Wordpress for nettsiden, med Woocommerce til nettbutikken etterhvert, så er dette løst, enkelt og greit.
 

spelley

Medlem
Wooops... Tilnærmet plagierte TorsteinO.
Er helt enig i det h*n sier. WooCommerce er svært bra, veldig lite å utsette.
 

marmis

Medlem
Da satser jeg på det. Tusen takk!

Sats på host1.no, mye bedre enn hostgator (spesielt til norske sider), norsk og veldig god support, fleksible og hjelpsomme, og hyggelige priser. WPengine er i og for seg bra, men jeg ville heller ha satsa på en norsk kvalitetshost, siden du da får hjelp på norsk, noe som er vel så viktig.

Wordpress for nettsiden, med Woocommerce til nettbutikken etterhvert, så er dette løst, enkelt og greit.
 

Beergear.no

Medlem
Var vel det jeg hadde mistanke om. Og muligens har hørt. Var i alle fall det første som slo meg.

Pr i dag har jeg bare satt opp en VELDIG enkel blogg side for å leke meg litt og promotere noen produkter.
(Angryboy.no for de som liker Android mini PC. Siste oppdatering til MK808B med Norsk forklaring!)
Vil vurdere å sette opp butikk et annet sted.

Flere har vist meg butikker de har satt opp med Wordpress.
Alle de jeg har sett på syns jeg går tregt.
Å ha en treg nettbutikk er HELT uaktuelt!
Er det vanlig, eller kan det være hosten?
Hvor mange produkter regner man med er realistisk på en Wordpress butikk.
 
Topp