Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettside som vokser meg litt over hode

Kassimaja

Geocacher
Jeg har et lite luksusproblem om dagen. En nettside som har gått fra ca. 700 unike om dagen til ca. 25.000.

Får å klare å ta ut en fornuftig inntjening på siden trenger jeg å kunne styre annonsene på siden bedre. Jeg må kunne sette opp hvilke annonser som skal vises til hvilke besøkende basert på hvilket land de kommer fra. I tillegg hadde det vært fint om jeg kunne ha satt opp kampanjer der jeg sier at den og den annonsen skal vises så og så mange ganger.

Jeg har sett på openx, men synes dette virker veldig vanskelig. Det får slik jeg ser det ikke ann å sette inn en vanlig script. Det er helt sikkert noe jeg ikke skjønner og kanskje finnes det noe som er mye enklere enn openx.
 

eplebiten

Medlem
OIOPublisher kan settes opp både som en selvstendig løsning og som et innstikk i WordPress. (Hvis du bruker WP.)
 

Dag Frogner

Supermedlem
OpenX ER vanskelig, med mindre de har gjort noen store endringer siste året. Jeg brukte en del timer på det, men måtte bare gi meg til slutt, da det rett og slett var for mye å sette seg inn i. Jeg fikk det til, men mener å huske at bare det å hente ut statistikk var vrient.

Bruker selv OiO som eplebiten nevner, og kan anbefale dette på det sterkeste. Det er enkelt å sette opp, det gir deg mye statistikk og du kan også sette opp et eget skjema hvor besøkende kan kjøpe annonseplass uten at du trenger å løfte en finger.

Det ble i utgangspunktet laget for WP, men jeg kjører det også på et phpBB-forum uten problem, da med den selvstendige versjonen som eplebiten også nevner.
 

Msites Ltd

Livsnyter
OpenX er ikke så vanskelig, men noe omstendelig. Du kommer fort inn i det om du bruker det jevnt og trutt.

Med en gang man skal ha mange variabler inn i et annonsesystem er det nesten nødt til å bli litt mer omstendelig.

OiO - kan man sette opp alle de variablene Kassimaja nevner her?
 

Kassimaja

Geocacher
OiO - kan man sette opp alle de variablene Kassimaja nevner her?

Det er det jeg lurer litt på også. Spesielt når det gjelder å sortere etter hvilket land de besøkende kommer fra.
 
U

UglyKidJoe

Guest
Nei, tenkte bare at det kanskje dekket behov til trådstarter.
 
Topp