Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettsider overdratt til ny eier, skal informere kunde

oleperi

New Member
Hei,
jeg innehar et lite firma som har drevet med webdesign og nettsideutvikling de siste 10-15 årene (i liten skala).
Jeg har nå fått til en avtale med ny eier og solgt de resterende nettsider og domener som jeg drifter, samt all kundedata.

I den forbindelse skal jeg nå sende ut en epost til mine kunder og informere om salget og overdragelsen. Ny eier vil også ha med litt generell info som sitt firma i samme epost. Jeg vurderer også å ta en telefon til hver kunde og informere de om endringen som kommer.

Har dere noen tips til hva en slik epost bør innehold? Hvordan jeg bør gå frem ..etc? Noe jeg bør passe på å ha med?

Jeg kan ellers nevne at jeg ikke har noen skrevne/muntlige avtaler med kunden om drift av nettsider.
Og at alle kunder allerede har betalt/blitt fakturert for 12mnd drift av nettside (ut 2019)

På forhånd takk for svar!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
I tillegg til å informere om det juriske ville jeg fokusert på det personlige: du + kunden, så du + den nye eieren, og så kunden + den nye eieren. Avhengig av antall kunder kan du kanskje skrive den delen av eposten unikt for hver kunde.
Hvorfor det skjer er også viktig. Du sier at du har drevet i liten skala, så hopp over bs om at det er det beste for kunden - det er kjedelig vas som alle vet er tull.

For en kunde ville det vært interessant å vite om:
* formalisering av support: hva gjelder, hvem kan de ringe/eposte til
* behandling av data: hva får den nye eieren av informasjon om kunden, og får de også kopi av passordene osv
* oversikt over hva de har betalt for fram til nå ifølge deg, slik at de kan kontrollere den nye eieren første faktura
* eventuelle tekniske endringer (eller at det forblir det samme)

Annet enn det ville det sikkert vært greit at den nye kunden også sender en epost - veldig tett på - for å bekrefte, ønske velkommen, informere om at de gjerne tar en prat om behov osv. Kundekontakt skaper arbeid,

Det er sånn litt det jeg tenker hvertfal.
 

oleperi

New Member
Takk for svar. Her var det mye nytting info. Hva skal og bør informeres om når det gjelder det juridiske? Som sagt så har jeg ingen skriftlige avtaler med kunden, hverken når det gjelder drift eller da nettsidene ble etablert..
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det juridiske ville da vel være at du skriver at driften av webhotellet - muligens epost og? - overtas av X.
Kan være veldig mye mer du skriver der, men siden du ikke har noen skrevne kontrakter er forpliktelsene ihht fakturaene du har sendt og de har betalt.
Jeg ville også sjekket om at all kontaktinformasjon for domenenavnene er rett, dvs står registrert i kundens navn.
 
Topp