Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettsted innen trening og facebookside med 44 000 likes

Chris M

Medlem
Webside innen trening, helse og motivasjon. Link til siden her.

I perioden 15.januar - 15.februar hadde nettstedet 4443 unike besøkende og 7736 sidevisninger. Tallet på brukere var 6833. ( Se bilder for mer info ).

Nettstedet har rundt 30 artikler om trening, kosthold og lignende. Noe som er en attraktiv målgruppe for mange annonsører. Mye av trafikken kommer fra Facebook. Videre kommer det litt trafikk fra søkemotorer og det kommer også en del ekstra besøk dagene websiden kommer inn blant topp 200 på blogglisten.no.

Det er tilknyttet en facebookside med i overkant av 44 000 likes. Og dette er hovedverdien i konseptet. Mye av trafikken kommer i fra publisering av artikler på Facebook.

Prisantydning er 49 000 kr. Bud mottas og blir vurdert.

Spørsmål på innboks.
 

Vedlegg

  • justworkout-analytics.jpg
    justworkout-analytics.jpg
    37,2 KB · Sett: 15
  • justworkout-analytics2.jpg
    justworkout-analytics2.jpg
    37 KB · Sett: 11
  • justworkout-analytics3.jpg
    justworkout-analytics3.jpg
    105,1 KB · Sett: 12

Chris M

Medlem
Bud på 15 000 kr mottatt. På bud som er såpass langt under det jeg ønsker, så må de ha en litt frist på en uke eller to slik at jeg får testet markedet litt. Ber om forståelse for dette hos de andre som har vist interesse og som vurderer å legge inn bud i nedre del av skalaen.
 

tavarish

Medlem
Interessant nettsted.

Men et spørsmål i forhold til Facebook-siden du du skriver er hovedverdien av salget. Med 44000 som liker den siden kan det fort fremstå underlig at de fleste innleggene har reaksjoner fra under 5 og flere ikke har fra noen. Hvor reelle er de 44.000?

Kunne du ha lagt ut ut noen screenshots fra Facebook Insikt på den siden her? For eksempel rekkevidde for innleggene, bosted for de som liker siden, reaksjoner og sidevisninger?
 

Chris M

Medlem
Dette er reelle likes. Antallet likes på enkeltartikler har jo mer med at facebook sitt system for å prioritere innhold å gjøre. Enkelte artikler får en reach helt ned i 5000 personer, mens andre artikler får reach på 25 000 personer. Husk også at dette er forholdsvis seriøse artikler, som ikke er ment å være virale i stor grad. Og da får man ikke makset potensialet heller. Det får man om man lager artikler ment for tagging av venner etc. Men det har ikke vært fokus her. Fokus har vært å skrive informativt om et tema og bygge et en temabasert artikkelbase. Men som sagt, dette kan andre velge å fokusere annerledes på og trolig få mer klikk og reach.

Det er ellers også en mulighet å søke Facebook om å skifte navn på gruppen og bruke den til andre formål for de som er opptatt av klikk og reach. Så om noen ønsker å makse trafikkpotensialet og satse mer viralt, så er det muligheter for det.

Vedlagt er oversikt over land, by og språk for de som liker siden. Dette viser at det er reelle likes. Så får hver enkelt vurdere potensialet for denne facebooksiden ut fra hvordan de har tenkt å bruke den.
 

Vedlegg

  • reach.jpg
    reach.jpg
    102,1 KB · Sett: 20

Chris M

Medlem
Bud 20 000 kr. Frist fredag 9.mars kl 12. Dette blir også sluttdato for auksjonen. Så de som er interesserte må legge bud før dette tidspunkt.
 
Interessant nettsted.

Men et spørsmål i forhold til Facebook-siden du du skriver er hovedverdien av salget. Med 44000 som liker den siden kan det fort fremstå underlig at de fleste innleggene har reaksjoner fra under 5 og flere ikke har fra noen. Hvor reelle er de 44.000?

Kunne du ha lagt ut ut noen screenshots fra Facebook Insikt på den siden her? For eksempel rekkevidde for innleggene, bosted for de som liker siden, reaksjoner og sidevisninger?

Må si jeg stusset på det samme, og gjør det fortsatt, trådstarter kom ikke med noen god oppklaring her, med den reachen burde man ha betydelig flere likes. Overskriftene er jo i all hovedsak også ganske "click-bait-aktige" og burde ha generert veldig mange flere likes og kommentarer på sakene synes jeg. Kan ikke forstå at dette kan være reelle likes rett og slett. Håper de som har bydd 15 og 20.000 - om det da i det hele tatt er noen, tenker seg grundig om.

Hva slags treff teller forresten blogglisten? http://blogglisten.no/blogg/www.justworkout.no/
 
Sist redigert:

Chris M

Medlem
Er som sagt et helt annet klima når det gjelder å skape engasjement og likes nå enn bare for ett par år siden. Om man går inn på facebooksidene til flere av Norges største aviser, så har de artikler med 10-20 likes om disse ikke har slått an viralt. Så dette er ikke noe ukjent fenomen. Og disse har mye større mengder likes enn denne siden. Som jeg skriver så har jeg først og fremst fokusert på å skrive artikler om et tema, uten å bli for viral i skrivemåten. Enkelte artikler har jeg lagt inn en viral overskrift på. Og har lagt med en printscreen på tallene for denne artikkelen publisert 24.janaur. Som dere ser så har det kommet 1600 klikk. Noe som er ganske bra. Så med alle slike sider handler det om å lage innhold som får publikum til å reagere. Så er spørsmålet egentlig, hvor ofte trykker dere egentlig like selv på artikler på facebook? Mye sjeldnere enn for ett par år siden, garantert.

Men for å bare legge debatten om likes er ekte eller ikke død, så legger jeg ved printscreens fra mer viralt innhold publisert i 2015. Og da ser dere at dette slår an på en helt annen måte en artiklene som er skrevet nå siste tiden. Så publikum responderer åpenbart bedre på dette. Men som sagt så har jeg valgt å bruke dette til å skrive artikler å bygge et nettsted med innhold. Men det er ikke en ny eier forpliktet til å fortsette med.

Som dere ser hadde en viral post i 2015 en reach på over 922 000 personer.
 

Vedlegg

  • na1.jpg
    na1.jpg
    143,5 KB · Sett: 16
  • na2.jpg
    na2.jpg
    138,9 KB · Sett: 15
  • na4.jpg
    na4.jpg
    145,9 KB · Sett: 14
  • na3.jpg
    na3.jpg
    146,7 KB · Sett: 17

Chris M

Medlem
Da er siden solgt.

Må ellers kommentere at det er svært mange forståsegpåere her som slenger ut påstander og kritikk hver gang noen legger ut en webside til salgs. Ser det er noe som skjer nesten hver gang. Og enkelte slenger ut påstander de overhodet ikke har grunnlag for å komme med og som er direkte feil. Dette er et forum for webmastere og ikke Kvinneguiden, så man bør kunne ha et noe høyere nivå.
 

Stoppet

Banned
Noe berettiget kritikk må det ha vert. Siden ble lagt ut med en prisantydning på 49.000,- og det kan virke som den ble solgt for 20.000,-. Når man selger til en pris som ligger 59% under antydning så beviser vel bare kritikken fra «webmasterene» at den var på sin plass? «Webmasterene» vurderte ut fra sin faglige kompetanse og fikk vel kanskje rett?
 

Chris M

Medlem
Pris er selvsagt lov å diskutere. Men når folk kommer med påstander om at facebooksiden ikke har ekte likes og at bud ikke er ekte, så mener jeg at det er over grensen. Og da mener jeg at folk uttaler seg ganske så skarpt uten å ha noe grunnlag for det.
 

Stoppet

Banned
bud ikke er ekte

Problemet her på forumet er at budrundene ikke er åpne. Budgiverne har heller ikke krav på å få innsyn i budrunder. Det er problematisk i forhold til legitimiteten på bud og budrunder.
 

Chris M

Medlem
Men nå ble jo siden solgt, så da måtte jo budene være ekte. Og det illustrerer hele poenget mitt, at folk slenger rundt seg med påstander som de ikke har peiling på og som er direkte feil. Og det minner om kvinneguiden etter min mening.

Om man er usikker på om info kan stemme så kan man stille konkrete spørsmål om det og vente med å beskylde folk for å løgn før man har fått svar/dokumentasjon. Og det tror jeg helt ærlig du er enig i.
 

Stoppet

Banned
Men nå ble jo siden solgt, så da måtte jo budene være ekte.

Poenget er at en som ønsker å drive prisen på sine egen side opp, kan si at man har fått inn bud uten at de er reelle. Og grunnen til at dette kan skje er at ikka alle bud blir lagt av budgiver direkte i tråden. Når man byr på for eksempel netthandelen så ser man budgiverne, sel om de er under pseudonym. Byr man på et hus så har man krav på innsyn i budrunden etterpå.

Dette har ikke noe med deg @Chris M å gjøre. Jeg skriver dette på generelt grunnlag for å skape forståelse for at enkelte kan stille spørsmål ved budruder.
 

Chris M

Medlem
Mitt poeng er at man blir beskyldt for å lyve og komme med falsk informasjon før noen har stilt spørsmål eller bedt om dokumentasjon. Men når første innlegg man skriver er et angrep og påstand om løgn så er ikke det greit.
 

Stoppet

Banned
Igjen på generelt grunnlag: Et godt "prospekt" ved salg vil nok spare mange for "uro" i en salgstråd.
Jeg har selv, i egne salgstråder, følt på det du påpeker @Chris M, men jeg har innsett at dette er et forum med kommentarfelt og ikke finn.no.
 
Topp