Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettstedet a4.no vurderes solgt

bareare

Medlem
Nettstedet a4.no vurderes solgt med innhold.


Statistikk
Nettstedet har mellom 3422 og 6284 sidevisninger (pageviews) hver dag.

April 08: 102.684 (visits 32.838)
Mars 08: 74.286 (visits 22.326)
Feb 08: 107.618 (visits 16.933)

Siste 12 måneder: 1.330.019 sidevisninger. Tall fra Webalizer statistikkprogram, kan få detaljer for alle måneder.


Tjenester
I tillegg til portalen, drives også en epost-tjeneste som bringer inn over 10.000 per år eks. mva, rundt 40 brukere. Denne trafikken går inn under post.a4.no og er ikke med i statistikken over.

Programvare
Portalen drives av Gossamer Threads sitt SQL Links, som er samme programvare som ABC Startsiden iallefall brukte (mulig de har forbedret funksjoner for eget bruk). Uansett, det er SEO optimalisert og tillater utrolig enkel administrasjon, godkjenning, kategoriendringer, betaling for lenker via betalingsgateway, tipsgodkjenning m.m.

Leverandør:
Gossamer Links - Powerful Directory Management System

Epostsystemet drives av Gossamer Mail:
Gossamer Mail - Feature-Rich Webmail System

Programguiden er egenutviklet og henter program hvert døgn inn i en MySQL database.


Potensiale
Som man ser, så har jeg ikke noe reklame (bortsett fra Google Ads, ett stk, som er lagt inn nå). Hvis man kontakter ulike aktører kan det være at man får litt penger ut av det.

Designet er laget av proff designer i CSS, nåværende design er under 1 år gammelt.

Nettstedet er med i Alexa og har eksistert i mange år. Ble opprettet omtrent samtidig som startsiden.no. Søk f.eks. på norsk i Google på "A4" og det kommer først. Man får også trafikken fra de som er interessert i bilmodellen A4...

Ved mer reklame tror jeg man kan inndrive enda flere brukere til epostsystemet.

Annen ide er å bruke portalen som katalogtjeneste og tilby rimelig oppføring. Eller fortsette som nå helt gratis og kanskje tilby prioritert oppføring til bedriftskunder. Dette er ting jeg vurderer å gjøre selv hvis jeg ikke skulle finne på å selge.


Potensiale
Designet er laget av proff designer i CSS, nåværende design er under 1 år gammelt.

Krav
Man må ha en webhost med fortrinnsvis cPanel for å lettest få opp systemet hos andre (2 konti), da er det bare å kjøre en restore av filene du får av meg. Event. leie dedikert server hos Webspesialisten.no hvor jeg har nettstedet i dag. Siste alternativ er at man i det minste har en linuxserver med Apache, MySQL, PHP.

A4 Mail må drives videre opptil ett år med mindre man betaler tilbake kundene og de aksepterer det.

Pris
A4 Mail tjenesten gir i dag inntekt på 10.000 eks. mva, men potensialet anser jeg som såpass stor at bud under 60.000 ikke vil bli vurdert. Tror også dette kan være for lite. Alle priser og bud skal være oppgitt eks. mva.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Visits?? Bedre om du skriver unike brukere. Definisjonen på visits kan være så mangt. På One .com sin statistikk er det f.eks. "En unik bruker på en halvtime. Altså det nulles ut hver halvtime i motsettning til hvert døgn slik det er for unike brukere de fleste steder"
 

zapotek

Medlem
Det som er interesant er jo unike brukere. Altså som telles 1 gang pr dag. Om samme person er innom 100 ganger en dag får du da bare 1 unike bruker.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Webalizer er den mest ubrukelige statistikken du får av de du kan velge mellom.
Det er utdatert og jæ****, teller boter og crawlere i tillegg til besøk, og da blir det mye feil statistikk.

Du sier tjenesten gir inntekt på 10k,- eks mva nå, i mnd eller i året?
Domenet i og for seg selv er jo sweet, men ikke verdt 60k etter mine øyne. startsiden din er jo en av mange tusen i norge, ser ikke noe spesielt med akkuratt denne utenom domenet.



(Ser nå det er hvert år ja, ikke lett å få med seg alt her... sitter inne og halvsover istedenfor å være ute i solen :p)
 
Sist redigert:

clinton4

Medlem
Vil bare si at 3422 til 6284 visninger pr dag på en startside er utrolig lite, jeg har alene over 1000 visninger på min privat startside og den brukes bare av meg og min familie. Hva er unike bruker pr døgn?

...Du sier tjenesten gir inntekt på 10k,- eks mva nå, i mnd eller i året?.

Han skriver pr år.
 
Sist redigert av en moderator:

bareare

Medlem
Vil bare si at 3422 til 6284 visninger pr dag på en startside er utrolig lite, jeg har alene over 1000 visninger på min privat startside og den brukes bare av meg og min familie. Hva er unike bruker pr døgn?

Rett over 1.000 brukere i gjennomsnitt siste to måneder, per dag.

Vel.. nå er det ikke jeg som bruker siden mest ;) Bruker nok tid på andre prosjekter til det. Kan lett generere like mye sidevisninger selv hvis det var ønskelig. Men her er det altså 1.000 brukere om dagen som er innom og det vil vel betyr at de i snitt besøker fra 3-6 sider hver. Hver dag.
 

bareare

Medlem
Sjekket nå på de som har betalt og har gyldig konto akkurat nå, på A4 Mail systemet:

50 result(s) for pakke #1, og 7 på pakke #2.

9950 / 2443 = 12393 inkl mva, rett over 10.000 eks. mva.

Ble spurt i melding om noe: Lisenskostnader har jeg ikke. All programvare er kjøpt, engangsbetaling. Eneste utgifter som er løpende er betalingsgateway (kan velge hvem du bruker selv), samt webhotell (drifter selv sammen med mye annet, så jeg har ikke den utgiften selv.. bør nesten ha en server eller webhotell med 1 GB disk, webmailsystemet er i Perl).
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Sjekket nå på de som har betalt og har gyldig konto akkurat nå, på A4 Mail systemet:

50 result(s) for pakke #1, og 7 på pakke #2.

9950 / 2443 = 12393 inkl mva, rett over 10.000 eks. mva.

Håper du mente rett under 10.000 ;) eks.mva.....

Ellers vil jeg anbefale deg å kjøre Google Analytics på siden en måneds tid slik at du her litt mer info å gi - og ikke minst noe flere har tiltro til enn andre stats...
 

bareare

Medlem
hmm.. joda, skal se om jeg kan få til det. Må vel legge inn kode på alle sider, men det går nok. Har også awstats og analog i cPanelet for a4, men det er vel ikke bra nok det heller ;)

Ellers er jo en mulig kilde alexia i tillegg.. der kommer du ikke med mindre du har en viss mengde trafikk tror jeg? Jeg sjekket et lite hobbynettsted og der kom det beskjed om for lite trafikk.

I sine glanstider tjente jeg 16.000 i måneden utelukkende på annonsering på A4. Nå begynner nettannonsering å bli litt mer pop igjen, så vil tro at 1.000 brukere om dagen vil kunne være interessant for mange. Merk at jeg ikke har vært så aktiv med lenker, driver mest med hosting. Mest sannsynelig blir det vel å utvikle nettstedet videre på egen hånd. Får gi en mulighet for interessenter til i fredag, hvis det ikke kommer noen interesse får jeg vel lage "gull" på egen hånd ;)
 

bareare

Medlem
Jeg vil legge til at det er mange som ønsker oppføring hos oss. Akkurat nå er det 70 nettsteder som ligger til godkjenning (1 måned siden jeg gikk igjennom sist). Og da snakker vi ikke bare spam. Men det tar litt tid å godkjenne og sjekke nettsidene.. ideen med A4 Startsiden er at det skal være kvalitetssjekk og i hovedsak kun norske, gode nettsteder. Det er IKKE tenkt å ha alle lenker. Derfor godkjennes kun 1 av 10 tips eller færre som regel.
 
Topp