Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettsvindel som tilbuder billig lån

Manol

New Member
Hei!

Jeg fikk en e-post for noen dager siden som tilbudet lån til firmaer.

"Hallo,
Vi gir ut lån til enkeltpersoner og selskaper.
Renten vil være på 3% årlig.
Tilbakebetaling varighet vil være 1-30 År.
Vi har investorer som er interessert i finansiering av prosjekter med stort volum og vi gir ut lån uten oppstartsavgift."


Jeg svarte at jeg ønsker mer info.

Jeg fikk svar på svensk at de kan tilbude oss firmalån. Men de trenger dokumentasjoner for å innvelge lån.

"Steg 1 - Skicka in din ansökan.
Steg 2 - Ger dokument som krävs. Listan över dokument som krävs är:
(jag). Giltigt Foto-id-kort och pass (klart skannad kopia)
(ii). Ditt bank konto information
(iii). Utility bill (Internet, Vatten, El, Telefon) som visar ditt namn och adress.
Steg 3 - Acceptera (genom att teckna ett lån erbjudande/förslag som kommer att skickas till dig.
Steg 4 - Få lån godkännande.
Steg 5 - Underteckna låneavtalet.
Steg 6 - lån-överförings-process.
Steg 7 - Få-lån-medel i din nominerad till bank konto".


Da jeg leste eposten, fikk jeg mistanke om nettsvidel. Jeg undersøkte begge epost adressene og linkene til hjemmesiden.

Første eposten ble sendt av Willy AS epost adressen willydbrown@bsba-tees.com. Jeg søkte på www.bsba-tees.com. Nettadressen sendte meg videre til http://www.bsbaarchitects.com/

Andre eposten PRESTITO PLUS S.R.L. info@prestitoplussrlit.eu. Jeg sjekket også www.prestitoplussrlit.eu. men serveren kunne ikke finne adressen. De hadde oppgitt en linke som vidresendt til nettsiden http://www.prestitoplussrlit.com/it/. Hvis dere ser det et samme firmanavn men Den falske er eu. og den ekte nettsiden er com/it

Jeg skrev for å informere dere som driver firma ikke svare slike mail.
Jeg er helt sikkert at det er nettsvindel. Jeg ønsker å anmelde saken for å stope svindlerne men jeg finner ikke på nette hvor kan jeg anmelde de.
Hvor kan jeg anmelde saken?
Er det noen som har fått samme epost?

Tusen takk for at dere brukte tid å lese.
 
Topp