Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nisjepreget vs felles nettbutikk?

Linderman

Medlem
Hei,
Har allerede nettbutikk, men vurderer å starte ny etterhvert, innenfor nesten lignende nisje.
Nettbutikknavnet passer ikke til helt til det nye.
Er det da lurt å :
1. Skifte til mindre nisjepreget nettnavn med alt i?
2. Ha flere forskjellige nettbutikker, men med en multifunksjon nettbutikkløsning? Der man har samme konto i begge.
3. Ha alt i samme nettbutikk som man har i dag?

Driver www.hairwax.no.
 

Britta

stoffdronning
Det kan jeg svare på ettersom jeg har gjort/ gjør det.

Jeg drev quiltekunst.no og etter at jeg utvidet til bekledningsstoff - er lignende men ikke helt - og varene ikke passet til navnet byttet jeg navnet til stoffdronning, men har felles nettbutikk.
quiltekunst.no lenket videre til stoffdronning - og her bommet jeg. Jeg trodde det ser jo folk at det er det samme som før, men nei. Jeg mistet en god del quilterne underveis og tapte en del penger der.

Så skulle jeg gjøre det engang til, så ville jeg: ha samme nettbutikk på en hoveddomene. Lenke det gamle navnet videre til ny domene MEN ha stor og tydelig øverst at siden gjelder begge, alternativ lage en bloglandingsside for gamle domene med tipps og info som lenker videre til nettbutikk.

Jeg liker ikke multifunksjonsoppsett, fordi jeg tror at hvis du driver med noe lignende produkter, så vil jo dine gamle kunder være interessert i det nye også?
ellers synes jeg en nettbutikk med nye produkter hele tiden (mye sesongvarer hos meg) er mer enn nok arbeid, hvorfor ha en til da ;-)

Ha en fin kveld, Britta
 

KIA

Medlem
Hvis nye produkter passer ikke til hairwax.no ville jeg lagt helt en ny nettbutikk med et nytt navn, men en lenk til den nye nettbutikken skal legges på den gamle. Dette ville jeg gjort omvendt lenk fra den nye til den gamle. Hvis typen av nye produkter står nært til hairwax ville jeg lagt alt på den samme nettbutikken, så du sparer mye jobb med SEO, osv.
 

Linderman

Medlem
Takk for bra tilbakemeldinger.
Hairwax no leverer hårstyling, skjeggprodukter, barberting osv til mannfolk. Det er planer om etterhvert å utvide til også andre kategorier til mannfolk.
Tror nok at jeg kommer til å kjøre alt under domenet nå, med mulighet for multifunksjon etterhvert.

Jeg liker litt den måten pomades .com har gjort her:
pomades.jpg
 
Topp