Kjapp og trygg hosting for Wordpress

No Follow linker

Bjørn Andersen

Webmaster
Er mye fram og tilbake i seo verden angående no follow linker, noen sier de ikke betyr noe for rankings, mens andre sier det motsatte. SKulle vel ikke være noen her som har erfaring rundt dette ?
 

Anders

Medlem
Det har ikke noe å si hvis siden allerede er indeksert og oppdatert av google. Crawleren følger nofollow-lenker, og har du en nofollow-lenke fra en høyt traffikert side vil crawlere gå gjennom din side oftere.

Men det har ingen betydning i forhold til sidens troverdighet (PR)
 

Hupsey

Medlem
Spørsmålet var vel om det betydde noe for rankingen, og ikke om det betydde noe for indexeringen. Svaret på om dofollw/nofollow betyr noe for rankinen(serp) er at det har betydning. I følge google ble nofollow tagen inført for å hindre kommentar spam. Nofollow linker skal i teorien ikke ha like posetiv effekt på rankingen som dofollow. Frem til noen har testet ut at nofollow har like god effekt på rankingen kan man regne med at nofollow har liten effekt.

En annen diskusjon er jo om nofollow på kommentarer har noen effekt...De som spammer med autospam gir jo blanke i om det er dofollow eller nofollow, det har vel de fleste som har derevet en blog fått erfare. Ellers bruker jo store nettasmfunn som twitter og wf:) nofollow for å minke spam og til en viss grad for å holde på linkjuce. En annen ting er at de nettsidene det linkes til fa autospam stort sett er sider som er bannlyst av google fra før, så nofollow betyr ingenting for rankingen deres..
 

Hupsey

Medlem
Det beste er å fjerne slike linker raskest mulig. Google kan straffe sider som linker til "søppelsider", er usikker på om det er uavhengig av dofllow/nofollow på linken..
På Wordpress har du også muligheten til å merke komentarene som spam, men hvilke konsekvenser det får for spammeren at du merker han som spammer vet jeg ikke.(mulig han havner på spam listen til akismet?)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Forresten tror jeg at man ikke kan stole 90% på bekreftelser/avkreftelser av visse google-relaterte teorier. Jeg er nokså overbevist over at de bruker forskjellig logikk på forskjellige tidspunkt - random - for å unngå at folk skal kunne forutse de.
 

Rand

Medlem
Bruker nesten ikke no follow på noen av mine sider. Virker som mange slenger opp no follow på nesten alle sine linker og tror at google ikke teller med disse som utlinker. Google har jo aldri sagt at de ikke følger no follow linker eller ikke tar de med som utgående linker, bare at linkjuice ikke blir sendt videre. Linker en til en side som en kanskje ikke burde linke til hjelper det ikke med no follow, da burde man ikke ha linken der. Fikk nettopp en mail om linknytte med en side som hadde altfro mange utlinker til at jeg syntes det var noen verdi for meg med noen a-b bytte. Han sa at nesten alle var no follow, sa da gjorde det ikke noe min link ville få god verdi. Ble ikke noe bytte med den siden.
 

picxx

Well-Known Member
re: siste avsnitt i Rand's svar...
Hva er egentlig kriteriene for å bytte linker med andre sider?
Kun antall linker de allerede har oppe? ??
 
Topp