Kjapp og trygg hosting for Wordpress

.no og .com på samme server, samme domene

river

Medlem
Hei. Jeg holder på med en ny nettbutikk som ligger på Proisp.no sin server. Her har jeg kjøpt domene xxxxxxx.no og xxxxxxxx.com, (altså xxxxxxx er bare et eksempel) begge hos Proisp. Som kjent bruker Proisp.no Cpanel som kontroll panel, og systemet jeg bruker er Joomla.

Til saken: Nettbutikken min ligger på .com domenet, men jeg har funnet ut at den egentlig bør ligge på .no domenet med henhold til SEO, salg, norske forbrukere og alt det der.

Men når jeg skriver inn .no domenet mitt og videre skriver inn en undermappe så holder adresse feltet seg på .no selv om nettsiden ligger under .com domenet.

Er dette fordi domene ligger på samme server? Og hvordan virker dette inn med henhold til SEO når jeg skal bygge linker til siden, kan jeg bygge linker .no domenet eller bør jeg bygge linker til .com domenet?

Beklager at dette kan virke litt rotete, men er litt vanskelig å forklare.

På forhånd takk for alle svar!

Mvh
River =)
 

KristianM

Medlem
Kjenner jeg ProISP rett, ligger det bare en videresending fra *****.com, til *****.no. Intill man evnt. legger noe på begge.

Intill jeg får litt mer innformasjon og gå ut ifra, tror jeg du må flytte siden fra "public_html" i *****.com til "public_html" i *****.no. (Dette bør ikke være store jobben, da du skal benytte samme database osv.)

Litt tungvint forklart, men regner med du skjønte det! :)


Forresten: Har du samme brukernavn og passord til FTP på begge domenene, og eventuelt hvordan er strukturen på mappene?

Fint om du også får lagt ut en link, eller evnt. sender meg en PM. Så skal jeg prøve og hjelpe deg!
 
Topp