Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen gang blitt plaget av slitsomme selgere av NUF/aksjeselskap?

hansson

Langveisfarende
Ikke helt riktig å si at du kan gjøre det direkte på Altinn.no. Det er planen at Altinn.no skal ha et "starte-as-skjema" der hele prosessen med vedtekter o.l. skal kunne lages online à la løsningen som Starte-AS.no og andre aktører har laget tidligere. Men Altinn er foreløpig ikke klar med denne løsningen, og etter hva jeg har lest skal de ikke ha det klart før i 2014. Dermed må folk inntil videre skrive sine egne stiftelsesdokumenter, vedtekter og protokoller. Eller slippe unna klipp og lim i Word og få dokumentene laget på en kjapp og enkel måte ved å bruke en av tilbyderne som driver med dette til daglig.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
hehe, litt nerdemoro:

Skjermbilde%202013-07-01%20kl.%2023.18.29.png
 

hansson

Langveisfarende
Det har vært høye klikkpriser på Adwords/adsense som SMBinfo har nytt godt av, så det spørs nå om ikke lovendringen også merkes på annonseinntektene deres hvis vi må kutte ned :). Må si oss godt fornøyde med målrettingen på disse to annonsene. Når den besøkende ser antallet dokumentsider som skal fylles ut er det nok en del som har valgt hurtigløsningen hos oss.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
helt sikkert :) Er rett rundt hjørnet på noe registrering selv, og er litt usikker på hvilken variant jeg skal ta da selv, hvor mye jeg skal gidde eller ikke gidde...

hvordan er det egentlig med det "eiendel"-greiene, er revisorbekreftelse av det som er inkludert i pakka hos dere? og hvordan ordner jeg det f.ex. rent praktisk med bevis (altså til revisoren) for f.ex. en stor dyr og ny imac? Holder kvittering fra apple? Mens hvis man bare går for cash kan man nå klare seg helt uten revisor? Har bankene fått på plass systemet for å bekrefte innskudd?
 

hansson

Langveisfarende
Du tenker på tinginnskudd, antar jeg? Der må det fremdeles revisor inn i bildet, og det blir nok billigere å gå via oss enn å forhandle med revisor selv pga. volumrabatten vi har. Dessuten er det dokumenter som ikke er så lette å utarbeide selv, og en revisor vil neppe stemple noe han ikke har utformet selv.

Hele pakken ferdig registrert i Foretaksregisteret med tinginnskudd koster kr 3988,- + mva. I tillegg kommer som vanlig reg-avgiften i Brønnøysund, kr 5666,- (ingen mva.).

For å kunne gjøre et tinginnskudd må du vise fram en verdivurdering fra godkjent forhandler, evt. kvittering hvis sakene er nyere enn 3 mnd. I tillegg må du signere en erklæring du får fra oss, og sende foto av tingene.

EDIT:

Du får tilsendt ferdig verdivurderingsskjema fra Starte-AS, og dette kan du ta med til Eplehuset f.eks. En signatur og et tall fra de, så er det i boks.

Kun pengeinnskudd krever ikke revisor etter 1. juli. Bankene skal ha systemer på plass for å signere i Altinn, men dette blir neppe like effektivt som revisoren som signerte på dagen tidligere. Vi er selv spente på hvordan dette vil gå med de ulike bankene.
 
Sist redigert:

Smbinfo

Medlem
Er fremdeles endel som vil trenge hjelp fra starte-as.no og andre som hjelper til med å stifte AS, men svært mange vil kunne gjøre dette selv.

Spesielt når Altinn.no kommer med en enklere registrering der hvor alt punches inn direkte i Altinn.

Men også etter dette vil flere måtte trenge hjelp, men langt færre enn i dag.

SMBinfo.no og starte-as.no har nytt godt av dette begge to, men er desverre mindre redelige firma som har nytt enda mer godt av det, og da er dette er hjertens god dag:) I tillegg er det jo ikke akkurat noen verdiskapende;)
 

Smbinfo

Medlem
TorsteinO, fikset på gammel overskrift. ;)

Kan legge til at signering av innskudd har fungert smertefritt fra DnB. De signerte min Altinn-melding i tillegg til revisor. Men er nok ikke alle andre banker som har like gode rutiner..

Skal teste dette igjen nå og se om det går like greit, og om Altinn/staten faktisk har fått med seg at man ikke trenger revisor. For det er ikke sikkert:)
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
DNB har generelt sett fantastisk kundeservice, og har visst et eget team som driver med signering i Altinn. Er mer spent på hvordan det vil gå med bankene i mellomsjiktet som er for store til å ha personlig oppfølging og kanskje for små til å ha noe skuddsikkert system på sakene.
 

hansson

Langveisfarende
Jeg hørte også det der, men har nå både bedrift- og privatkonto i DnB i tillegg til Skandibanken. Synes bedriftsbanken hos DnB er omtrent like bra som privatvarianten. Litt kronglete navigering og vanskelige ord, men det hele funker veldig bra og er ganske pent å se på. Penere enn Skandiabanken.
 

Smbinfo

Medlem
Jeg hørte også det der, men har nå både bedrift- og privatkonto i DnB i tillegg til Skandibanken. Synes bedriftsbanken hos DnB er omtrent like bra som privatvarianten. Litt kronglete navigering og vanskelige ord, men det hele funker veldig bra og er ganske pent å se på. Penere enn Skandiabanken.

Samme erfaring som Hansson, DnBs nettbank funker veldig bra hos meg.

Har langt bedre erfaring med DnB enn sparebank 1 midtnorge. Nå har jeg DnB privat, så da dukker bedriftskonto opp i samme grensesnitt.. usikker på hvordan det evt er om man kun har bedriftskonto og ingen privat, men rart om det skulle bli noen stor forskjell.
 
Topp