Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen gode tips på kjøp av laptop?

peterandrej

pensjonert moderator
Etter å ha vunnet en forholdsvis slitsom rettsak mot Trygdekontoret, sitter jeg nå med en hel haug penger mellom hendene. Og, ny laptop står ganske høyt på listen over "things-to-buy". Den gamle begynner å bli litt sliten kan du si, er snakk om en dinosaur fra 2002 her. Ikke veldig kraftig for å si det sånn. Lite minne, liten harddisk, batterilevetid på et halvt minutt..du skjønner tegninga.

Men, hva skal jeg kjøpe? Det er her jeg sliter. Jeg har lest litt tester og sånn, men man vet jo aldri. Kanskje noen her på forumet har erfaringer de kan dele med meg?

Mine krav:
1. Den skal være lett
2. Den skal være stillegående.
3. Den skal brukes til surfing, tekstbehandling, litt grafikk, osv.
4. Den skal ikke brukes til å spille spill på! WoW er uansett for nerdene.
5. Harddisken bør være grei. Den må også ha brukbart med minne. Minst 1024 MB RAM.
6. Den skal ikke koste skjorta. Helst under 10 000,-

Kort sagt; jeg skal jobbe med denne. Litt sånn webdesign og skriving og sånt. Spill spiller jeg på Playstation, så grafikk-kortet driter jeg tynt i. Noen forslag?

Jeg har flørtet litt med tanken på en MacBook, siden jeg har hørt at Mac'er er så jævla bra og at operativsystemet ikke er sånn kræsj-hvert-femte-minutt-XP. Stemmer dette? Er det noen som har erfaring med MacBooks?

Alle anbefalinger mottas med takk.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Skal du bare drive med tekstbehandling, litt bilderedigering og webdesign (selvfølgelig ved siden av vanlig bruk som surfing, høre på musikk osv), så ville jeg anbefale en mac. Jeg er ikke mac bruker selv, men kommer nok til å bli det neste gang jeg skal handle en bærbar arbeidsstasjon. Hvorfor vet jeg ikke, men er vel fordi mac er så mye penere og se på :]

Men så har vi det faktumet at mulighetene er langt større på data (med Windows - og vista). Personlig ville jeg ventet med å kjøpe en ny datamaskin nå. Jeg skulle egentlig hatt en ny laptop selv (min begynner og nærme seg 1 1/2 år gammel), men denne gangen skal jeg drøye det litt. Vil vente til Vista har kvittet seg med barnesykdommer og software/hardware selskaper har fått tilpasset programmene, driverene osv. som dem lager til Vista.

.. Bare mine 10 øre.
 
Topp