Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen med gode erfaringer med Wordpress MU

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Som tittelen sier, er det noen her som har erfaringer med Wordpress MU? Planlegger å gå til innkjøp av en dedikert server som da forhåpentligvis skal hoste et Wordpress MU prosjekt. Om noen her da har gode erfaringer med MU kunne jeg gjerne tenke meg litt hjelp (mot betaling så klart).

Ønskede funksjoner fra MU:

- Mulighet til subdomener av hoveddomenet (bloggnavn.domene.no).
- Mulighet til å binde til egne domener.
- Forhåndsinstalerte themes (Ønsker et bra utvalg med norske themes)
- Mulighet for global oppgradering (at jeg kan enkelt kjøre oppgraderinger på alle blogger!).
- Mulighet for forhåndsinstallerte plugins som atkisme, seo pack osv.

Er dette mulig med Wordpress MU? Og igjen, er det noen her som har erfaring med å drifte MU?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
MU har støtte for alle dine ønsker, -det å kunne legge til egne domener.
Har vært borti en "tweak" som også gjør at du kan legge til egne domener, men vet ikke om den var helt 100. Det beste når det gjelder å legge til egne domener er nok å få noe custom laget.

Jeg har ikke kapasitet til å ta på meg dette, men om du får noen til å lage en "legg til egne domener" plugin/modul, burde resten av dette være en smal sak å sette opp for alle som tidligere har satt opp en wordpress blogg. Så lenge serveren har støtte for wildcards er det bare å velge at hver blogg skal installeres på subdomene, så dette er "out of the box" :)

Lykke til med prosjektet :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så med andre ord må jeg ha egen server for å teste ut dette? argh..
Kunne egentlig tenke meg å bare teste ut litt før jeg eventuelt kjøper. Noen som har en server med støtte for wildcard dns dem ikke bruker jeg kan låne noen dager?
 

picxx

Well-Known Member
Så med andre ord må jeg ha egen server for å teste ut dette? argh..

Neida, bare å kontakte dinhost å få dem til å aktivere wildcards på kontoen din det. Har selv kjørt MU oppsett på et par kontoer jeg har (xmasters + servage) men fikk problemer når jeg skulle få dreamhost til å aktivere dette. Selv om de aktiverte, ville ikke MU innstallere på kontoen, så tror ikke deres støtte for MU er helt god.
 
Topp