Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen røykere?

looper

Medlem
Haha...må si jeg kanskje har blitt lurt av en hel reviews,osv.
Men jeg slutta å røyke for en liten stund tilbake siden og trangen har kommet når jeg skulle ta en pils. Så jeg besluttet meg for å prøve å finne tobakkfri røyk?Ja hva er fuckings poenget med det?
Uansett i dag fikk jeg pakker, nå ser det ut som lille Jamaice her, med ginseng,vanilje,mentol røyk. Alt av 100 % organiske planter.
Prisen for 100 sigaretter?120 kr.

Funker de?Nej ikke sånn rett fysisk men psykisk gjør de susen!
Nå skal jeg bare ta meg en mentol sigarett.

(Jeg er helt klar over at de ikke er ufarlig med tanke på hva som kan være i de osv, men jeg får abstinenser om jeg festrøyker)

Vet ikke hvorfor jeg skrev denne posten, men tenkte dette var svada verdt å dele!
 

Nutz

Med lem
hehe.. Ikke umulig at den helsemessige gevinsten ikke er så stor nei.. :)
Men økonomisk står det seg..

Røyker som en sopp her, skal jeg en gang slutte mens jeg er i live, så skal det skje brått og brutalt.. Heller fly på veggene en 14 dagers tid, så bli fanatiker etterpå..

Bli stor motstander av at røykere skal få plass i helsekøene våre. :D
Men inntil da så går jeg for gratis kols-behandling og fri amputasjon av røykebein! :D
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hehe!

Om det der funker tror jeg neppe ;)

Stor-røyker som bare den og drikker kaffe til jeg nesten blir svart på beina :p
Ta fra meg røyken og kaffen og jeg lover deg at jeg skal finne deg og "Do bad things to you" ;)

Mine to største gleder : Kaffe og Røyk :)
 

Knut

Medlem
Har røyka siden jeg var 14 fra og til, men tør faktisk påstå at jeg aldri har vært avhengig. Jeg holder meg gjerne borte fra røyken i en uke eller to for så å røyke noen uker igjen.
Så dere som faktisk er avhengige av røyken og MÅ ha dere en røyk er vel kanskje ikke mer enn halvparten så dumme som meg hehehe.

Men til saken. Leste her om dagen en artikkel om sånne fake sigaretter. De kan faktisk være mye farligere enn tobakk. I danmark er det de siste 5 årene 3 dødsfall som vistnok kunne kobles direkte til sånne sigaretter.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Har røyka siden jeg var 14 fra og til, men tør faktisk påstå at jeg aldri har vært avhengig. Jeg holder meg gjerne borte fra røyken i en uke eller to for så å røyke noen uker igjen.

Hehe, du er like avhengig som de som røyker daglig. Om ikke mer. Egentlig er det mer synd på deg enn på dem, siden du går i to uker og presser deg selv til å ikke røyke, mens dagligrøykerne får sitt skudd hele tiden. De lider ikke i to uker, men det gjør du.

Men til saken. Leste her om dagen en artikkel om sånne fake sigaretter. De kan faktisk være mye farligere enn tobakk. I danmark er det de siste 5 årene 3 dødsfall som vistnok kunne kobles direkte til sånne sigaretter.

3 dødsfall????? Wow!!! Det var jo DRITMYE!! HELE 3 dødsfall!!!! Ingen tvil om at disse falske sigarettene er myyyyyyyyyyyye farligere enn det real stuff. For the real stuff tok jo livet av usle 5.5 millioner mennesker i fjor.

Nærmest ufarlig, altså.
 

picxx

Well-Known Member
En dag uten røyk og kaffi er som... eh, en dag uten røyk og kaffi :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
Funker de?Nej ikke sånn rett fysisk men psykisk gjør de susen!

Det er fordi røyking handler om to ting: 1. stoffavhengighet (nikotin) og 2. hjernevasking.

Heldigvis er stoffavhengigheten uhyre lite voldsom. Faktisk er det nesten ingen røykere som får særlige abstinenser etter å ha sluttet å røyke. Nikotin er ikke heroin, liksom. Etter tre uker har nikotinen forlatt kroppen og du er i praksis fri.

Hjernevaskingen er verre fordi du er opplært til å betrakte røyken som a) et gode og b) vanskelig å kvitte seg med. Det er derfor folk, som også nevnt her i tråden, tror de må være sure etter å ha sluttet å røyke. I realiteten kjenner de ingen andre abstinenser enn de de selv innbiller seg at de har, men det er jo liksom noe innlært at man må bli sur, så da leker de irritable liksom.

Heldigvis er jo røyken verken a) et gode eller b) vanskelig å kvitte seg med, så det er ikke noe å vente på. Kast sigarettene i søpla og begynn et bedre liv som ikke-røyker. Det vil medføre bedre helse, penere tenner, et lengre liv og mer penger i lommeboka (*).

(*) Alle røykere vet jo alt dette bedre enn noen, det er derfor røykere finner på masse unnskyldninger for å "nyte" røyken. Den får dem til å slappe av, gir dem rus, gir dem konsentrasjon, osv. Hver eneste røyker veier for/mot hver eneste røyk, og konklusjonen er akkurat den samme. Dette er dumt, dette dreper meg, dette er dyrt, dette er ikke godt og jeg er et kjøtthue.

PS! Min røykeunnskyldning var antagelig den dummeste. Jeg syntes det var så deilig å komme meg "ut i frisk luft" (for å røyke). For det hadde jo ikke gått an å gå ut på trappa uten å røyke, ikke sant. Det hadde jo vært umulig....
 
Sist redigert:

Bjørnar

Gründer
jeg er i den "heldige" situasjonen at jeg prøvde å begynne som 18-åring. jeg klarte det. passe teit, spør du meg. og jeg er av den oppfatningen at jeg ikke er fysisk avhengig av sigarettene og den dritten det medfører, men gjør det av gammel vane, for jeg synes det er godt. på tide å bli voksen snart.
 

Tonny Kluften

Administrator
Har sluttet å røyke og det er en befrielse.
Kjøp denne, Endelig ikke-røyker! - haugenbok.no - din bokhandel på nett
Uansett om du røyker eller ikke, boka er veldig interessant, den snakker om om hvordan vi mennesker fungerer.
Tror du ikke på at bøker får deg til å slutte å røyke? Samme det, hva kan du tape? 200 kr, det er gratis frakt. Det du risikerer er å slutte å røyke.
Jeg har snakket med flere som har sluttet å røyke etter at de leste boka. Det som er pussig er at de ikke vet hvorfor de sluttet. Jeg tror at boka pirker borti noe som vi ikke liker eller som vi ikke vil innrømme,men som vi på en eller annen måte ubevisst retter opp når vi slutter å røyke, snedig. Jeg sluttet også, et halvt år etter at jeg leste boka, hvorfor jeg sluttet? Vet ikke, bortsett fra at jeg ble lei av å røyke. Det var ihvertfall ikke fordi jeg skjønte at det var farlig.
 
Sist redigert:

Sjefskoder

Sjefskoder
Har røkt siden jeg var 12..

Da skulle jeg begynne på ungdomsskolen og på vei dit stod det alltid en gjeng å tok seg en sigarett før de begynte på skolen om morgenen.. jeg ville å være såååå kul å stå der sammen med de og nå er jeg 36 og føler meg fortsatt like kul...
Og etter at jeg begynte å drikke kaffe i tillegg, gikk jeg fra kul til dødsrå! ;)

Men, det kunne jo ha vært mye, mye værre da..
Jeg kunne hatt en mac, som fredrik sier eller jeg kunne ha vært en Windowsbruker med dager fulle av "bluescreen of death"!
:p
 
Topp