Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som har et tegnebrett å anbefale?

muffins

Medlem
Skal kjøpe meg et tegnebrett, og lurer litt på om noen her har noen å anbefale.

Brettet vil bli brukt mye til tegning/illustrator/photoshop arbeid.
Har en 24' skjerm (1920x1200), vil det da være bedre å kjøpe et tegnebrett i widescreenformat framfor vanlig format?

Hvis noen har noen tips rundt dette her, så er jeg veldig takknemlig for det :)
 
Har ikke prøvd så mange, men har et Wacom Intuos 3 og er veldig fornøyd med den i alle fall. Kostet noen tusenlapper, men har ikke angret. Jeg har A4 og synes den størrelsen er akkurat passe, ville i alle fall ikke hatt noe mindre.

Men antar du ville fått flere svar på et forum som storedyret eller liknende.
 

zapotek

Medlem
Wacom er jo kongen. Jeg bruker dog et som heter "Acecad" som jeg kjøpte råbillig på Clas Ohlson for mange år siden (størrelsen er ikke mer enn ca 15*20 cm). Funker bra til mitt bruk.
 

muffins

Medlem
Takk for svar!

Har sett på Intuos serien, spesielt på A5-brettet. Har lest flere steder at mange synes A4 blir for stort faktisk, men jeg vet ikke helt. Hva bruker du hovedsakelig brettet til da? Tegning og slikt?
 
Bruker den til tegning, dessuten synes jeg den er spesielt deilig å bruke dersom man f.eks skal tegne over noe, trace osv. Liker også å legge et papir i bunn faktisk (men det er sikkert bare meg) - men jeg får da følelsen av å tegne på papir.

Blir stort sett bare brukt i Photoshop og Illustrator for min del, selv om Painter Elements fulgte med - må teste det en dag jeg får tid, hatt det i skuffen i over ett år ;)
 

muffins

Medlem
Bruker den til tegning, dessuten synes jeg den er spesielt deilig å bruke dersom man f.eks skal tegne over noe, trace osv. Liker også å legge et papir i bunn faktisk (men det er sikkert bare meg) - men jeg får da følelsen av å tegne på papir.

Blir stort sett bare brukt i Photoshop og Illustrator for min del, selv om Painter Elements fulgte med - må teste det en dag jeg får tid, hatt det i skuffen i over ett år ;)

Høres bra ut. Fristende å gå for A4 varianten, men litt kjedelig å måtte punge ut med en 4-5 laken :(

Anders: Har du erfaringer med de? Aldri hørt om PaperCaster før, så må si det virker litt suspekt. Var skremmende billig også, til å være en digital tegnematte.
 

muffins

Medlem
Jeg fant de her. Altså 1592kr for a4 brettet. Men nå ble jeg litt usikker her. På siden deres får man inntrykk av at det er en innebygget digital skjerm i brettet, men ser ikke at det står noe om det. Eller er det bare et vanlig tegnebrett uten skjerm?
 
Hmm... 1592 er ikke mye penger for å si det sånn, liten risiko også da, i tilfelle kvaliteten ikke er helt topp. På den annen side er det jo alltid litt kjipt å kjøpe katta i sekken - gjort det på enkelte områder selv og uansett sum så er det alltid litt irriterende ;)

Aldri hørt om PaperCaster jeg heller, noen her som har prøvd dem i det hele tatt da?
 

muffins

Medlem
1592 er ikke så mye penger nei, men som du sier, unødvendig å kjøpe katta i sekken :D

Et søk på "papercaster tegnebrett" ga 3 resultater. Ikke akkurat helt overbevisende gitt :p
 

kaihui

New Member
Tegnebrett til PC krever en del tilvenning, da du må venne deg til å se tegningen et annet sted enn hvor du har hånden. Men med et tegnebrett med mange trykknivåer og et godt tegneprogram kan man gjøre mye kult. Spesielt med bruk av layers blir det veldig lett å gjøre endringer på det man tegner.

Selv har jeg en XP-Pen Deco 02 Drawing Art Tablet som jeg hovedsakelig bruker til bilderedigering i Photoshop , men prøver å lære meg å tegne og.

Jeg har 10"x5.63" størrelse, men mange foretrekker small ( xp-pen Star G640 6"x4" ) , som og er billigere. I og med at et godt tegneprogram har all verdens tegnemedium, farger og lerret i seg så er pengene uansett fort spart inn igjen ved aktiv bruk.
 
Topp