Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som kan anbefale CMS-løsning for videresalg?

Bjørn

Domenespekulant
Er på jakt etter en ny CMS-løsning, som jeg enten kan kjøpe en og en lisens til, ellers helst flere av gangen for videresalg.

- Må kunne settes opp fra min egen server
- Helst være på norsk
- Behøver ikke være for avansert, men fungere på ferdige websider (html og css) og gjerne med ferdige maler (ikke nødvendig)
- Tilbyr support

Noen som kjenner til noen norske leverandører (evt. utenlandske) som selger dette?
 

picxx

Well-Known Member
Hva med wordpress?
 

Bjørn

Domenespekulant
Begge er vel og bra. Wordpress oppsett tilbyr jeg alt, men er på jakt etter en cms-løsning, lik interspire.com eller cubescripts.com tilbyr, men helst en norsk utviklet løsning med support. Noen som kjenner til dette?
 

picxx

Well-Known Member
Skjønner fremdeles ikke helt hva du er ute etter.
Om det kun er cms'et du skal tilby du er ute etter kan du fremdeles bruke wordpress, evt. oscommerce om man snakker carts.
Om det er en frontend du er ute etter, for å integrere en betalingsløsning hvor du kan selge scriptene må du nok gå for noe custom.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Vi anbefaler våre kunder å benytte Joomla. Den er veldig grei å jobbe med.

Av norskutviklede løsninger kommer jeg bare på custompublish.com i farten, men det er til gjengjeld en løsning som koster en del kroner.
 

Bjørn

Domenespekulant
i-publish er sikkert bra den, men hater å måtte skrive inn masse info for å få prøve en demo, samt prisen virket veldig høy?

cubescripts.com er favoritten så langt, men er fortsatt på jakt. Ønsker konkret en WYSIWYG-editor, der kunden kan se teksten og bildene samtidig som han redigerer. Må kunne integreres med nåværende html/css sider, og gjerne ha en eller flere maler inkl.
 

arvehinna

Medlem
Jeg kjenner for lite til WordPress for å kunne sette opp en styrke/svakhetsmatrise. Det er helt sikkert et bra verktøy. Har lest mye positivt om det, og kjenner mange som bruker det til blogg.

Når vi laget i-tools, hadde vi fokus på en viktig ting: Alle skulle kunne bruke verktøyet, selv de med svært liten datakompetanse.

Det finnes for mye vanskelig programvare der ute, for mange knapper å trykke på, for mange valg å velge blant, for mye å lære… Våre produkter har faktisk ofte mindre funksjoner enn hva våre konkurrenter har, men det er en helt bevist strategi.

Vår programvare skal være enklere å lære, enklere å bruke og føles bedre.

Vi mener å ha lykkes med denne strategien. Verktøyet brukes fra alt fra større ASA, til små organisasjoner.

Vi opplever flere ganger pr måned å få forespørsler fra bedrifter som bruker open-source verktøy, mest Joomla. Tilbakemeldingen er den samme; de synes Joomla er for vanskelig å bruke.

”Hva? Klarer de ikke bruke Joomla??” sier du kanskje. Men det er veldig enkelt for oss i web-bransjen å glemme at et CMS verktøy faktisk skal brukes av folk med helt vanlig datakompetanse. De gidder ikke lese manualer, de forventer at det funker med en gang, på en forståelig måte. De fleste bedrifter har heller ikke kompetanse til å sette opp servere, installere programvare, drifte dette forsvarlig med mer. De ønsker et profesjonelt firma skal fikse alt dette.

Selv om i-tools er enkelt å bruke, kan det være behov for support :)
Vi har norsk support, med norske brukerveiledninger og norske videoer, og ikke minst norske personer som tar telefonen når en kunde ringer :)
Supportdelen er faktisk en veldig stor fordel, som settes stor pris på av våre kunder.

Det stilles spørsmål om prisen i et innlegg her. i-tools er nok blant de rimeligste CMS verktøy i Norge. Lisensen er på kr 1.500,- pr år. Mao ingenting å bli ruinert på :) Ønsker du at vi skal hoste det, tilbys det til kr 290,- pr måned. Vi mener dette er et alternativ til et open-source cms verktøy.

En en annen fordel med i-tools, er at det er har mange moduler å velge blant. Skal du f.eks ha en nettbutikk, har vi en modul for det. Skal du ha arrangementer, har vi en arrangementsmodul. Godt verktøy er halve jobben heter det, jeg legger til; en modul tilpasset behovet, gjør hverdagen enklere for kunden.

Merker jeg har mye på hjertet her nå, men det får holde nå :)
 

Bjørn

Domenespekulant
Fint svar, Arvehinna. Så prisen totalt er 1500,- pr. år? Kan i-tools hostes fra min server (hva er kravene)? Hva er prisene og alternativene for affiliates (med egen server)? Svar gjerne her eller på PM :)
 

basicus

SEO Eggspert
Jeg sier bare en ting: concrete5 - Free CMS | Open Source Content Management System

Har ikke opplevd maken til enkelt verktøy å jobbe med. Har installasjoner hos kunder og egne prosjekter i både Joomla, CMS Made Simple, Wordress - men Concrete5 er det eneste verktøyet vi har vært borti som kunden skjønner det meste han trenger å vite i løpet av et kvarter på tlf. Og ja. Det er gratis og åpen kildekode.

Jeg driver forøvrig og gjør ferdig språkfil på norsk til systemet.
 
Sist redigert:
Topp