Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen webhotell som tåler litt?

Hvilken webhotelltilbyder har servere som tåler litt?

Da tenker jeg på en server som tåler 500 unike personer inne samtidig på nettstedet (på peak etter plutselig trafikk)
Bør samtidig ha bra med båndbredde, service osv..

Noen synspunkter?
 
Det som jeg tenkter på er at f.eks.

En eller annen random lenker til en artikkel fra mitt nettsted ut på f.eks Nettby.
Denne "nyheten" skyter fra og hopper opp på forsiden.
I tillegg til å bruke mye mere båndbredde, suger den også til seg serverbruk fra andre kunder som ligger på samme server.

Jeg ønsker ikke dedikert server (høy pris kontra faktisk bruk ellers i mnd), da denne peakingen av besøkende skjer fra tid til annen.

Bruker Crystone for hosting for nettstedet for tiden.
 
Jepp...bruker Wordpress og har WP Super Cache installert.
Med instillingene Super Cache Compression.
Trodde dette skulle hjelpe på med, det eneste det hjalp med, var at jeg kunne ha flere enn 30 inne på siden samtidig.

Har i tillegg lagt til url nederst på instillingen til Super Cache til artikkeler som jeg forventer trafikk på.
 

onlyme

New Member
Jeg tviler på at du kan ligge på share med 500 online. Da bruker du i såfall opp 25% av ressursene som skal deles med andre sider hvis serveren er på 4 gb ram.
 
Ok...er det jeg har stusset litt på.
Hvor mange online man kan ha et nettsted uten å dra ressurser fra andre kunder på serveren?
Mener one.com kan ha 20 SQL requests pr. konto... Hvis dette sier noe?
Noen som vet?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ok...er det jeg har stusset litt på.
Hvor mange online man kan ha et nettsted uten å dra ressurser fra andre kunder på serveren?
Mener one.com kan ha 20 SQL requests pr. konto... Hvis dette sier noe?
Noen som vet?

Umulig å svare på ditt spørsmål da alle leverandører selvsagt har ulike grenser for slikt. Rent generelt får du vel ikke dra noen ressurser for andre kunder på serveren, men antar at det gjøres "unntak". På slike shared-løsninger ligger jo gjerne 800-1000 nettsider på samme server, det sier seg selv at det må begrenses hva den enkelte får lov til.

One.com har noen begrensninger på 20-30 sql-spørringer pr konto pr sekund eller noe. Helt korrekt. Og helt fint.

Hvorfor?

Fordi det koster 10 kr i måneden å ha en "hjemmeside" på one.com. Hva forventer du egentlig?? 200000 TB lagringsplass? 2000000000 GB overføringer pr dag??

Nei, gå for noe litt dyrere med litt høyere kapasitet. Du får det du betaler for. If you pay peanuts, you get monkeys - og den greia der.
 
Selvfølgelig må man koste på seg en god og kostbar server... Det vil i lengden være det beste.

20-30 SQL-spørringer pr.sek vil det si at det er begrenset til at 20-30 personer trykker seg inn på en link samtidig?
 

onlyme

New Member
Hvordan er det med forum osv... som kan ha en god del inne samtidig?

På de amerikanske hostingene går det stort sett fint med en wp 5.000 unike i døgnet. Uansett bør du tjene så bra med 500 online at det ikke bør være noe problem å betale $100 - $130 for en dedikert.
 

Kassimaja

Geocacher
Nei. En nettside kan ha mange spørringer, ikke uvanlig med 5-10 pr sidevisning.

men en person klikker seg ikke inn på en side pr. sekund heller så du bør kunne ha en del personer inne selv med den typen begrensninger
 
Topp