Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk og engelsk om hverandre?

pleb

Medlem
Hei,

jeg lurer på om det vil telle negativt for en side mtp ranking og SEO dersom den består av norske OG engelske artikler?

Altså en 50/50-deling. Alle menyer og all praktisk informasjon er på norsk, men noen artikler er engelske. Grunnen til at jeg vil åpne for å ha noen engelske artikler på siden min er pga at det hadde vært flott med engelsk besøk via Google da markedet plutselig blir mye større om man skriver på engelsk.
:)
 

i-net

Medlem
Altså, det å blande norsk og engelsk på en side for å prøve å fange lesere fra både norge og utlandet er generelt sett ikke å anbefale. Google blir forsvirret av dette og det er ikke bra med tanke på SEO egentlig. Vil anbefale at du lager et eget engelsk nettsted. Får også enda flere ben å stå på da ;)
 
Har selv en blogg med blanding (no-eng) der flere engelske og norske poster rangerer meget godt på ønskede søkeord. Jeg tror heller at leserne blir mer forvirret enn Google av at ulike språk brukes i samme blogg. Det var også derfor jeg valgte å anskaffe et nytt domene der de engelske artiklene blir publisert. For utenlandske leserne blir det da enklere å forholde seg til bloggen som helhet. Støtter derfor i-nets konklusjon.
 
Topp