Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk "Twitter"-tjeneste

erlsae

Medlem
Hei,


Er i planleggingsfasen av å snekre sammen en Twitter-lignende tjeneste. Det vil si en tjeneste som omhandler korte statusoppdateringer, profil, meldinger, hashtags. Vet at Twitter har en enorm markedsverdi på akkurat dette, men som man ser finnes det tjenester på norsk som er mer lik Facebook (Decate, Nettby.me) - og som har mange flere tusen daglige innom hver dag.

Det må da være mulig å sanke litt personer til en tjeneste som baserer seg mer på Twitter som utgangspunkt da?

Hvilke innspill har dere om tanken min?
 

erlsae

Medlem
Spørsmålet er: Hvorfor skal de velge din tjeneste fremfor Twitter?

Det er akkurat det jeg ikke har helt funnet ut av enda. Det må være særegent, og gjerne utkonkurrere på noen av Twitters svakheter. Kanskje tilby "Grupper" og "Sider", da dette er en kjekk funksjon for den normale bruker. Andre med innspill?
 

Frosk Media

New Member
1) Din tjeneste er det ikke plass til i en verden der Twitter og Facebook allerede har makten.

2) Catch22. Du trenger brukere for å få innhold, men uten innhold får du ikke brukere. Nettopp pga at du konkurrerer med Goliat.

Ja, du kan komme opp med et konsept som kan gjøre din tjeneste populær, men regn ikke med at du blir like stor som Facebook og Twitter.

Et tips for nye sider er å gi brukerne en mulighet for å "tjene" noe på å bruke den. F.eks ved å holde konkurranser.

Generelt. Sett deg ned med Facebook og Twitter og finn ut hva de IKKE har men som din side kan ha. Regn med å betale i drøssevis (5-sifret) for å utvikle nettstedet. Du trenger et SOLID administrasjonsområde der du har full kontroll over alt. I tillegg til en nøye planlagt frontend.

Ønsker deg lykke til og håper du får det til. Personlig hater jeg Facebook og Twitter som pesten og ser gjerne at de får konkurranse.

PS: Har du en økonomisk ryggdekning kan jeg være behjelpelig med utviklingen ;)
 

Frosk Media

New Member
Så med dette mener du å si: Jeg har ikke det aller minste tro på ideen, men betaler han/hun deg penger, så skal du "hjelpe"?

Det var jo en litt merkelig kuvendig fra kritikken av ideen over.

Nei, jeg mener ikke at ideen er dødfødt, men at den kan utvikles til et bra nettsted om man skiller seg ut fra Facebook og Twitter.

Jeg skal heller ikke ha betaling for "konsulent-virksomhet" men for å bistå i å utvikle SIDEN dersom personen ønsker det, ikke ideen.

Kanskje det er uforståelig at noen kan bidra med å utvikle noe annet enn Wordpress og Joomla-nettsted i Norge til en menneskelig pris der 5 minutters installering av Wordpress + 1 stk ugly gratis theme koster 5-sifret.

Og nei, jeg skal ikke ha "depositum" eller "milestones" om du lurte på om jeg var en scammer.
 

erlsae

Medlem
Har nå kommet godt i gang med utviklingen av nettstedet. Profiler, tidslinje, grupper og sider er fungerende. Har desverre ikke behov for å punge ut for at du skal utføre arbeid Frosk_Media. Å implementere "Liker-ikke"-knappen ser jeg på som unødvendig, da et sosialt nettverk skal fokusere på det positive, og ikke det negative, men takk for innspill.

Har også fått en god del gode forslag for å gjøre nettstedet mer interessant, i stedenfor at det kun er et sosialt nettverk som dør ut blant mengden...Stay tuned for updates! ;)
 

erlsae

Medlem
Keepin workin...Bare lurer på om dere Webforumet-medlemmer kan hjelpe meg litt. For at akkurat du skal bruke denne tjenesten, hva må det sosiale nettverket da tilby deg? Til nå har jeg grupper og sider. Oppdatering fra aviser, ser dere på det som nødvendig feks?

Takk for innspill:)
 
Du synes ikke selv at du begynner i feil ende?
Du tilbyr jo bare det som alle de andre tilbyr, når facebook ble laget var det fordi noen så en mangel som internett "trengte", facebook og twitter er populære nettopp fordi de har noe unikt å tilby.
At du først lager en kopi av ett nettsted og ikke bygger nettstedet rundt en unik idé er den vanligste feilen folk med store ambisjoner gjør.

Jeg sier ikke at du ikke kan lykkes, men sjansen er stor for at hele nettstedet flopper i starten og motivasjonen dør ut på veien. Men hvem vet, kanskje du får solgt siden til noen 16 åringer som er de nye zuckerberg (eller hva han heter).

Vil du absolutt fullføre så synes jeg du bør lage en blogg.no klone med større innslag av det sosiale nettverket. Fordelene med dette kan være at mindre kjente bloggere vil kanskje få flere lesere på bloggen om du lar brukere av nettsiden kommunisere lettere med hverandre og oppfordre til deling og aktiviteter internt på siden, da kan du fort få en del brukere i starten .. På en måte som en blanding av nettby/myspace og blogg.no
 

zapotek

Medlem
Hovedutfordringen er: Et sosialt nettverk har overhode ingen appell uten brukere.

Å lage en tjeneste som i utgangspunktet er bedre enn Twitter selv, er ikke automatisk er suksess. Twitter har 645,750,000 registrerte brukere. Det i seg selv er nok til å velge Twitter fremfor hvilken som helst annen lignende tjeneste. Hvem vil sitte å twitre noe som ingen ser?

Det er denne koden du må knekke - og det er vanskeligere enn å vinne stafetter i OL på dårlige ski.
 
Topp