Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norske artikkelkataloger?

Epsilon

Medlem
Jeg har bare funnet én norsk artikkelkatalog:
ArtikkelKatalogen

Er det noen som vet om flere? Helst norske kataloger, men hvis du vet om noen gode utenlandske, så er det også bra.
 
U

Uregistrert

Guest
Epsilon, nei, det er ingen flere som er verdt å nevne..

Skal du drive med slikt må du se til utlandet.
Ezinearticles og Goarticle er 2 store.
 

picxx

Well-Known Member

picxx

Well-Known Member
Drar opp denne igjen.
Noen som har funnet flere plasser man kan bruke som artikkeldatabaser/kataloger?
Har selv sendt inn til de over (minus artikkeldatabasen.net som er MIA) et par dager på rad her nå og sitter med inntrykket av at dette er ting som er dratt i siiiiiiruuuupp!
To sider som har oppdatert med artikkelen jeg sendte inn for to dager siden.

Får lyste til å starte noe selv, men er i ei tidsklemme, så det går i glemmeboken til så lenge.
Uansett....her er det full thumbs down til eierne av disse katalogene.
- Latest Articles - Nettbutikker - Finn beste nettbutikk og netthandel i Norge må få førsteprisen...

Må få legge til... både lokalstarten og artikkelforum var raske med oppdatering.
 

testdriver

Ha det bra..
Må si jeg har et temmelig stort hat over såkalte artikkelkataloger som stripper bort HTML-en til linker og gir null verdi what so ever for forfatteren. Sikter blant annet til e-bedrift nå, ja...
 

picxx

Well-Known Member
Må si jeg har et temmelig stort hat over såkalte artikkelkataloger som stripper bort HTML-en til linker og gir null verdi what so ever for forfatteren. Sikter blant annet til e-bedrift nå, ja...

Nå vet ikke jeg om E-bedrift betrakter seg som en artikkeldatabase, eller om de kun tar imot "gjesteartikler". Er hensikten kun å ha "gjesteskribenter" uten å tilby disse til videre publisering er jo saken grei, da de også gir (intern) cred i feltet "Av" ovenfor artiklen.
Tilbyr de derimot artiklene videre til videre publisering er jeg helt enig med deg testdriver.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg kommer med Ekatalogen - men, er ikke helt ferdig enda.... Vil ta imot både katalogoppføringer og artikler!

Niiiiiiice! :) *legger den til på lista*

Si ifra hvis du vil ha noen fillerartikler da.
Har noen liggende som allerede er sendt ut til andre.
 

OldHP

Medlem
Lønner det seg

Lønner det seg å legge artikler som allerede er på ens nettside til slike kataloger eller er det fare for duplicate?
 

picxx

Well-Known Member
Lønner det seg å legge artikler som allerede er på ens nettside til slike kataloger eller er det fare for duplicate?

Hele poenget med slike databaser er jo at andre skal kunne bruke artiklene som ligger på disse sidene videre på egne sider, så faren for duplikat kan du nok konkludere med er faretruende til stede.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hele poenget med slike databaser er jo at andre skal kunne bruke artiklene som ligger på disse sidene videre på egne sider, så faren for duplikat kan du nok konkludere med er faretruende til stede.

Men, så er ikke duplikat så farlig heller da...... Det er nok flere fordeler med dette enn ulemper!

Det beste er selvfølgelig å skrive alt selv, men det er lite effektivt hvis man ønsker nok artikler!
 
Topp