Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norske ip-adresser

adeneo

Medlem
Hør med en host, for eksmpel Host 1 eller lignende, de har tabeller med IP adresser som brukes til VPS, dedikert og slikt, og dersom du for eksempel har en VPS kan du normalt få så mange IP adresser du ønsker, men du må selvfølgelig betale noe for dette.
 

thomasstr

Medlem
Ja, det er kanskje det beste. Jeg får høre med en host.

Du kan jo ikke bare kjøpe ip-adresser slik uten videre. Du må enten ha server(e) hos noen for å få disse tildelt eller en webside. Og det må som oftest begrunnes hvorfor du skal ha så mange.
Og så må du vel også velge ut i fra subnet, hvor mange du får. Så i ditt tilfelle så blir det enten et /27 (32 ip) eller /26 (64 ip) subnet.
 

kongen

kongemedlem
Jeg vil ha ip-adresser i alle de største byene, finnes det en oversikt over hostingselskaper og hvor de har serverne plassert?
 

thomasstr

Medlem
Jeg vil ha ip-adresser i alle de største byene, finnes det en oversikt over hostingselskaper og hvor de har serverne plassert?

Du kan leie colocation hos en tilbyder og få tildelt et subnet. Du får ikke et subnet bare sånn uten videre. Og hvertfall ikke slik du skriver det her.
 

adeneo

Medlem
Problemet ditt er nok at flertallet av norske hoster har sine servere stående hos Digiplex i Oslo, slik at å få tildelt IP adresser som går hit og dit i Norge nok kan være vanskelig
 
Topp