Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norske Wordpress themes?

Møt meg med åpent sinn da jeg har kritisert Wordpress til bristepunktet :)

Har sett at det ikke finnes noe særlig (brukbare) themes for Wordpress på norsk. Vil det si at det ikke er et marked for det eller ville det vært et marked for det dersom de var av god kvalitet?

Jeg snakker om å utvikle norske Wordpress themes for salg. Hva ville vært en fornuftig pris på et norsk theme av god kvalitet?

PS: Vær så snill å ikke flame meg for å være en Wordpress-kritiker i tidligere poster :oops:
 

erlsae

Medlem
Norske Wordpress Themes... Mon tro hva det er for noe ? Det som gjør et tema norsk i mine øyner er at det er oversatt til norsk. Noe som er en kjapp og enkel prosess.

Men for all del, kjør på. Dessverre tror jeg likevel at de større aktørene ala Themeforest, Templatemonster, Elegantthemes osv osv overkjører deg.
 

Humla

New Member
Jeg som bruker av ferdiglagde temaer ville unngått norske wp-temaer rett og slett fordi jeg da vet at det er færre brukere av det, ergo mindre sjanse for å få tips til forbedring og evt retting av bugs. Mulig det kan være aktuelt for de som ikke ønsker å redigere eller kode noe selv, men de vil vel helst ha personlige temaer laget kun for dem.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg tror absolutt det er noe å hente i markedet for "norske WP-themes". Ikke her hos brukere på WF, men jeg er temmelig sikker (uten statistisk grunnlag) på at det er mange som har "lyst" til å utvikle en nettside selv, men ikke tør gjøre noe fordi ting ofte er på engelsk eller de kan for lite generelt med WP. Og dermed tipper jeg også noen er villige til å betale for norske WP-themes via en norsk tilbyder som tilbyr litt hjelp og svarer på spørsmål. Så spørs det jo bare om prisen settes riktig.
 

zapotek

Medlem
Jeg tror også det er et marked for dette. (Landets innbyggertall tatt i betraktning, er det selvsagt ikke samme potensial for salgsvolum som på Engelsk.)
 
Blandede meninger og jeg ser fornuften i alle. Som noen sier er det jo enkelt å oversette Themeforest etc sine til norsk, men det jeg tenkte mer på, er et marked for gode themes som allerede er på norsk da jeg ser at de gode themes'ene er på engelsk og de som er på norsk ikke er så veldig fine at det gjør noe. Mener ikke å såre noen, og det er langt ifra min hensikt å være den negative shitten jeg vanligvis er :p

Og tiden det tar å oversette et theme; kanskje en time eller to, ikke vet jeg da jeg aldri har tatt tiden, men to timer (f.eks) spart for noen som driver med dette til dagen vil jo være en del. Likeledes er 2 timer spart for kunden(e) kanskje 1,500 kroner (dersom man regner timespris på 750,-)

Som sagt er det bare en tanke fra min side da et godt theme kanskje kan gå for, la oss si, 150 kroner. Og min tanke er vel rettet mot dem/dere som driver firma innen feltet :)

Penger spart er penger tjent :p
 

Humla

New Member
Tenkte jeg skulle teste tiden nå, og jeg startet 21.18 med å oversette et helt standard tema. 15 av 26 filer ble redigert. Jeg var ferdig etter sju minutter.. Og dette var første temaet på tre år jeg oversatte.

Edit: Selvfølgelig kun oversatt det som vises for besøkende.
 

xdex

Medlem
Ingenting er mer irriterende når skapere har glemt å legge inn støtte for 2-10 ord, og du ender opp med å måtte lage child_theme for å støtte enkelte ord. Men igjen, det er aldri lurt å kjøpe noe som nettopp ble lansert, alltid noen feil og mangler.
 

Humla

New Member
@Humla - hvor mye det er som kan/må oversettes kommer VELDIG an på themet.

Jepp, og som jeg skrev var dette et standard tema, dvs ikke noe extra fixerier som må oversettes. Legg på det dobbelte og man har et avansert tema ferdig oversatt på et kvarter. Det er ihvertfall ikke snakk om timer det her, da har man så store temaer at man antakelig har fått det designet spesielt.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er selvfølgelig et marked for dette. Spørsmålet er heller om det er et stort nok marked til at det kan lønne seg.

Hvis man heller sier at man ønsker å utvikle ferdig oversatte themes til det skandinaviske markedet, så har man plutselig et marked som er fire ganger så stort som det norske.

DA har man kanskje et marked som er både håndterlig og stort nok til at en som er dyktig på både utvikling og markedsføring kan hente noen gode kroner hvis support etc er god i tillegg.
 
Det går relativt fort å oversette themes med pot-filer / .po-filer. Vi skriver våre themes på engelsk (selv om vi sitter i Norge) og oversetter dem til norsk.
 

Stoppet

Banned
Hvis du lager thems på høyde med de som selges på de etablerte store internasjonale nettstedene, så er der vel ikke noen grunn til at man ikke skal velge deg. Men husk nå på at du nol bruker en del tid og kroner på å gjøre dette kjent i markedet. Markedet er lite så det kreves nok litt for å selge et volum du går i null på. Men kjør på. Hadde vært et interessant prosjekt å følge :)
 
Topp