Kjapp og trygg hosting for Wordpress

.nu domene for norsk nettbutikk?

tulling99

Medlem
Jeg skal jo starte nettbutikk. Og domene er selvsagt viktig. Jeg har funnet et ledig .nu domene som er generisk og nøyaktig beskriver det jeg skal selge. Det kan sammenliknes med "sykkel".nu. Helst ville jeg jo hatt "sykkel".no, men det er selvsagt tatt. Alternativet hvis jeg vil ha .no domene må være "sykkel"butikken.no og det er jo mye lengre navn.

Er det noen grunn til ikke å kjøpe .nu domene? Er det vanskeligere i forhold til seo/serp? Er det noen begrensninger når det gjelder .nu (jeg ser jo at det et litt dyrere å registrere, men garantert billigere enn å kjøpe .no-domenet fra eieren).

Tenkte også at det kunne bli et artig slagord av det: "Bestill sykkel nu!" hehehehemowahaha
 

picxx

Well-Known Member
Du kommer til å sende en del typotrafikk til "navn".no, men det er du sikkert oppmerksom på? utover det er det jo ikke noe i vegen med å velge hvilket som helst tld å bruke.
 

tulling99

Medlem
Ja, det er klart.. Men jeg føler fordelene er så åpenbare, særlig for serp. Jeg opplever iallefall med mine nettsider at søkeordene i domenet ganske raskt kommer på førstesiden av Google, og gjerne helt i toppen i løpet av et års tid. Jeg vil gjerne at alle som søker på "sykkel" kommer til min nettbutikk.
 

i-net

Medlem
du må vel kunne finne på noe som har sykkel i seg som ender på .no ? For meg skal en norsk nettbutikk kun ha .no for at jeg skal ta det seriøst. Men det er meg....

Hva med "Sykkel24.no" eller lignende? Lykke til :)
 

picxx

Well-Known Member
For meg skal en norsk nettbutikk kun ha .no for at jeg skal ta det seriøst. Men det er meg....

Hva med nelly.com ? De har vel hatt en formidabel økning i det norske markedet de siste årene, selv uten et .no domene ;)
Ja, skulle nesten til å si at de har en markedsandel over illusion også jeg, men det har jeg dog ingen tall på annet enn at nelly ligger på en 248 plass i alexa, mens illusion ligger på godt under 400 nasjonalt.
 

kongen

kongemedlem
Drit i nøkkelordet i url, de store søkemotorene setter ikke spesielt mye verdi på dette lengre pga alt søppelet med små tynne affiliate/adsense som okkuperer slike url's. Nå er det merkenavn som gjelder.
 
Topp