Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny side om foto, grafisk og concept art

zapotek

Medlem
Arbeidene er nydelige! Ja den innbyr til å ta kontakt. Siden er enkelt designet slik at arbeidene kommer i sentrum. Passer veldig bra på en slik side når det er såpass kvalitet på det som presenteres.
 

Geir E.

Medlem
Siden er dritstygg, men bildene er fine.

Hva er den grå boksen til venstre?

+ Bra bilder
- Mørkt og trist
- Ikke brukervennlig
- Slitsomt å klikke seg gjennom siden.

Skjønner at det har noe med foto og bilder å gjøre. Viss jeg er på jakt etter dette finner jeg sikkert kontaktsiden.
 

Gaasehud

Medlem
Ja! Denne imponerer, skikkelig fine bilder gitt. :D

Er til dels enig med nwlpimp; den grå boksen er bare tåpelig, og den er ikke brukervennlig.
Tok litt tid før jeg i det hele tatt så neste- og forrigeknappene sammen med de andre små knappene under bildet. Fint at siden ikke tar oppmerksomheten til arbeidene, men kanskje det ble litt trist? Menyen var også nogenlunde tuklete, de kunne skjært ned på noen sider og heller kanskje hatt kategorier.

Konkrete tips fra min side:
- mer brukervennlig, knapper og meny + antall sider
- slagordet er bra, men det sammen med hvor de oppholder seg hen er litt plassert på måfå virker det som
- den grå boksen (?)
- i.o.m. at siden er på engelsk så skal det vel ikke stå "kontakt oss" oppe til høyre, dessuten skjønner vel enhver at et telefonnr og en adresse er ment nettopp til dette
- en bedre tittel <title> enn http://www.desimal.no er heller ikke å forakte
- sikkert noe rot i .htaccess eller ligende, for http://desimal.no fungerer ikke, kun med www

Men virker som alt har gått etter planen deres - det imponerte i hvert fall meg! :D
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hei

off, her er det egentlig mye å si, men jeg skal holde meg kort.
Negativt:
- Typografien på siden er helt j**lig, ingen som helst likhet mellom noen av fontene, prøv å holde deg til MAX 2 fonter
- Logoen ser ikke ut i måneskinn.
- Den grå boksen ødelegger HELE menyen som egentlig er ganske stilren.
- Siden tar en evighet å loade pga den henter noe fra en eller annen side.

Positivt:
- Gode bilder, absolutt.
- Pent fremvist med det systemet
- Alt under "den grå boksen" ser bra ut.


Du / han bør gå i tenkeboksen og lage en ny logo hvertfall.
Bruk samme font på kontaktinfoen som du bruker i menyen.
Fjern "den grå boksen", da den ødelegger hele helheten

og sist, men ikke minst, KISS (Keep It Simple Stupid).

Det kommer bra frem hva han driver med ved å se på menyen, men for å vise det enda bedre så bør du fjerne alt unødvendig (negative kommentarene mine).
Målet med siden er vell å vise frem arbeidet hans? Og jeg mener du får det bedre frem ved å ikke ha unødvendige stygge elementer på siden.
 
Ja, nydelige bilder. Enig med kommentarene ang. den grå boksen.
Heter det "everyone needs" eller "everyone need"? Kanskje man kan si begge deler? Verdt å sjekke dersom man er usikker.

(Edit. Glem det. Tenkte litt, og da ble jeg enig med "everyone needs")
 
Sist redigert:

Fredrik

Medlem
Tusen takk for tbm. Title tag osv annet endres i siste instans da denne side ikke primært er bygget for SEO men joda det kommer. Ellers så jeg at fontene ikke stemte nå og at teksten ikke er helt alligned så det skal endres.

Angående den grå boksen. Finnes det noen som vil ha den?

Noe annet som kunne vært gjort for å få siden mer selgende / bedre?
 

Gaasehud

Medlem
Du kommenterte bare noen av feil/tips til forbedringer vi kom med. Betyr det at du avviser at det f.eks. ikke går an å besøke siden uten www først eller at flere her klaget på menyen?

Når det gjelder boksen gleder jeg meg til å se om noen vil ha den. Hehe, vet du forresten hva det skulle forestille? :p
 

muffins

Medlem
Veldig bra bilder. Det meste har vel blitt sagt allerede ang ting som kan endres på.

På skjermen min får jeg to grå felter på venstre og høyre side, ser ikke pent ut. Har 1920x1200 oppløsning, så det er vel ikke mange som det vil synes på, men uansett, så er det verdt å fikse opp i.
 

Gaasehud

Medlem
Det samme med de grå firkanter gjelder meg også, muffins. Har akkurat samme oppløsning som deg, men var usikker på om det var meningen, eller en feil. Det er trolig det siste når også du påpeker det. :)

Ja, enda jeg har svært rask linje tok det en god stund. Skulle sjekke tiden nå, men ser ut til at siden er nede (for øyeblikket)?
 
Sist redigert:

muffins

Medlem
Regner med at det ikke er meninga at det skal være sånn nei. For hvis siden vises i lavere oppløsning (f.eks 1200 x 1024) vises de ikke. Så det er nok smart å sette bakgrunnsfargen til svart også :)
 
Topp